Suche

German Education Server Eduserver Gebärdensprache DGS-Button Leichte Sprache LS-Button
Erweiterte Suche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Ruel, Sophie

L'espace classe. Structure de gestion de la construction culturelle des sexes pour les enfants de l'école élémentaire.

h t t p s : / / d o i . o r g / 1 0 . 3 9 1 7 / a g o r a . 0 5 5 . 0 0 5 5Externer Link

In diesem Artikel geht es um die Frage, wie sich Mädchen und Jungen durch ihre Tätigkeiten den Klassenraum aneignen. Es zeigt sich, dass die Schulklasse als Raum von spezifischen Erfahrungen des kulturellen Aufbaus der Geschlechter fungiert und somit zur Ausbildung weiblicher und männlicher Identitäten der Schüler in der Grundschule beiträgt. [Zusammenfassung: Redaktion Bildung Weltweit].

"In the classroom another living thing is happening, beyond the expected acquisition of knowledges and educational learnings. The classroom is a place of socialization which gives the possibility to girls and boys to be together in the same space and to experiment the differences related to genders. How concretely do girls and boys take possession, through their activities, of the classroom? The following article studies this question through the perspective of school interactions, modes of physical and sonorous occupation, and the accordance with school standards. It shows that the classroom is used as a space of specific experiences for the cultural construction of genders, prone to the forming of female and male identities by the children of elementary school." [Abstract: Site editor's information].

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: