Suche

German Education Server Eduserver Gebärdensprache DGS-Button Leichte Sprache LS-Button
Erweiterte Suche

Ariadne Pfad:

Inhalt

The digitalisation of education and its impact on the right to education

24.06.2022, 13:00 Uhr - 24.06.2022, 14:30 Uhr

Web Seminar
Online

Schweiz

h t t p s : / / w w w . n o r r a g . o r g / 2 4 - j u n e - 2 0 2 2 - t h e - d i g i t a l i s a t i o n - o f - e d u c a t i o n - a n d - i t s - i m p a c t - o n - t h e - r i g h t - t o - e d u c a t i o n /Externer Link

Digitalisation is transforming education around the world, and the pace of change has been rapidly accelerated by the COVID-19 pandemic. Digitalisation has profound impacts on the right to education, and for education systems, nations and communities globally.
This side event of the Human Rights Council, organised by the UN Special Rapporteur on the Right to Education and NORRAG, celebrates the launch of the Special Rapporteur’s report on the digitalisation of education and showcases the range of innovative perspectives surfaced during the Expert Consultations that NORRAG curated for the Special Rapporteur.

Schlagwörter

Bildungsforschung, Bildungssystem, COVID-19, Digitalisierung, Digitaltechnik, Pandemie, Recht auf Bildung, Technologie, Transformation, Digitale Bildung, Digitalität, Digitale Transformation, Pandemic, Menschenrecht, Digitalisation, Children’s rights, Privatisierung, Daten, Datafication, Digital Divide, Diversity,

Art der Veranstaltung Arbeitsgruppe / Seminar
Inhaltsbereich der Veranstaltung Wissenschaft/Bildungsforschung; Medien- und Informationskompetenz
Adressaten Studierende; Hochschullehrer/innen / Forscher/-innen; Lehrerbildner/-innen; Fachleute aus Bildungspolitik und -verwaltung
Tagungssprache Englisch
Relevanz weltweit
Veranstalter NORRAG (Network for International policies and cooperation in education) and the UN Special Rapporteur on the Right to Education
Zuletzt geändert am 09.06.2022

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: