Suche

German Education Server Eduserver Gebärdensprache DGS-Button Leichte Sprache LS-Button
Erweiterte Suche

Ariadne Pfad:

Inhalt

The Teacher Shortage and the Impact on Teacher Education

24.11.2020, 12:00 Uhr - 26.11.2020, 16:00 Uhr

Call for Papers Abgabedatum: 15.09.2020 (abgelaufen)

TU Dresden
Online

Deutschland
LETE_Conf_2020@tu-dresden.de

h t t p s : / / w w w 3 . s a c h s e n . s c h u l e / e v e n t / p / l e t e c o n f e r e n c eExterner Link

The 1st Dresden Conference on Lateral Entry and Second Career Teachers aims to strengthen the international exchange on the topic of non-traditional pathways to the teaching profession and promote joint research activities as well as joint development projects with our international guests from Ireland, Israel, Russia, Japan and the United States. We would like to invite you to share your experiences, research results and ideas for further cooperations with us as well as colleagues from all over the world and with us here in Dresden.
Objectives:

  • Presentation, discussion and promotion of educational research on the topic of lateral entry to the teacher profession
  • Comparative studies on different national developments, strategies and frameworks of non-traditional pathways to the teacher profession
  • Development of future cooperation strategies with regard to joint research activities.

Schlagwörter

Internationaler Vergleich, Lehrerausbildung, Lehrerbedarf, Seiteneinsteiger,

Art der Veranstaltung Konferenz / Tagung / Fachtagung / Kolloquium / Kongress / Symposium
Inhaltsbereich der Veranstaltung Primarstufe; Sekundarstufe I; Sekundarstufe II; Berufliche Bildung; Wissenschaft/Bildungsforschung
Adressaten Allgemeine Öffentlichkeit; Hochschullehrer/innen / Forscher/-innen; Lehrerbildner/-innen; Fachleute aus Bildungspolitik und -verwaltung; Journalisten/Journalistinnen
Tagungssprache Englisch
Veranstalter TU Dresden – Centre for Teacher Education and Educational Research (ZLSB)
Zuletzt geändert am 17.09.2020

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: