Suche

German Education Server Eduserver Gebärdensprache DGS-Button Leichte Sprache LS-Button
Erweiterte Suche

Ariadne Pfad:

Inhalt

2019 joint Cedefop and OECD Symposium: The next steps for Apprenticeship

07.10.2019

OECD-Konferenzzentrum, Paris
Paris

Frankreich
ramona.david@cedefop.europa.eu

h t t p : / / w w w . c e d e f o p . e u r o p a . e u / e n / e v e n t s - a n d - p r o j e c t s / e v e n t s / 2 0 1 9 - j o i n t - c e d e f o p - a n d - o e c d - s y m p o s i u m - n e x t - s t e p s - a p p r e n t i c e s h i p - 0Externer Link

The joint Cedefop/OECD symposium on apprenticeship brings together policy makers, practitioners and researchers from around the world to consider new research exploring the next steps for apprenticeship provision. The symposium organisers would welcome contributions on how apprenticeship provision is changing or would need to change in response to external mega trends, such as socio-demographic and socio-economic changes, new technologies and labour market changes, new forms of work organisation, trends in education and training. If you would like to submit an abstract, please download the Call for papers. Deadline for abstract and CV: 3 June 2019 If you would like to participate without an abstract contribution, please save the date. Registration will open in early Jun.

Schlagwörter

Arbeitsmarktpolitik, Ausbildung, Ausbildungsplatz, Auszubildender, Berufsbildung, Forschung, Praxis,

Art der Veranstaltung Konferenz / Tagung / Fachtagung / Kolloquium / Kongress / Symposium
Inhaltsbereich der Veranstaltung Sekundarstufe II; Berufliche Bildung; Wissenschaft/Bildungsforschung; Bildungspolitik/Bildungsverwaltung; Medien- und Informationskompetenz
Adressaten Hochschullehrer/innen / Forscher/-innen; Fachleute aus Bildungspolitik und -verwaltung; Journalisten/Journalistinnen
Tagungssprache Englisch
Relevanz europaweit
Veranstalter Cedefop involvement
Zuletzt geändert am 23.04.2019

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: