8th Inclusive and Supportive Education Congress - ISEC 2015 Lisbon: Equity and Inclusion in Education
26.07.2015 - 29.07.2015
Universidade de Lisboa, Alameda da Universidade - Campo Grande
Lissabon
Portugal
h t t p : / / i s e c 2 0 1 5 l i s b o n . w e e b l y . c o m
The topic of the conference is "Equity and Inclusion".
You can hand in papers for the following focus areas:
1. International, national and local policies promoting equity and inclusion.
2. School organization, curriculum and evaluation for equity and inclusion.
3. Innovative approaches to promote education for all.
4. Contributions of virtual, digital, assistive technologies and educational resources to equity and inclusion.
5. Teacher and professional development.
6. Equity and inclusion outside the school's walls.
7. Building Future Education: inertias and innovations.
[Abstract: Site editorÂ’s information supplemented by editors of Education Worldwide]
Schlagwörter
Inklusion, Chancengleichheit, Gerechtigkeit, Bildungsrecht, Sonderpädagogik, Bildungspolitik, Lehrerbildung, Bildung für alle, Schule, Menschen mit Behinderung, inclusion, equal opportunities, equity, educational law, Behindertenpädagogik, people with disabilities, educational policy, teacher education, education for all, school,
Art der Veranstaltung | Konferenz / Tagung / Fachtagung / Kolloquium / Kongress / Symposium |
---|---|
Inhaltsbereich der Veranstaltung | Allgemeinbildung; Primarstufe; Sekundarstufe I; Sekundarstufe II; Sonderschule/Förderschule; Berufliche Bildung; Jugendbildung; Erwachsenenbildung/Weiterbildung; Behindertenpädagogik; Wissenschaft/Bildungsforschung; Bildungspolitik/Bildungsverwaltung; Medien- und Informationskompetenz |
Adressaten | Lehrer/-innen; Studierende; Ausbilder/-innen; Hochschullehrer/innen / Forscher/-innen; Lehrerbildner/-innen; Fachleute aus Bildungspolitik und -verwaltung; Frühpädagogische Fachkräfte; Erwachsenenbildner/-innen; Behindertenpädagogen/-pädagoginnen |
Tagungssprache | Englisch; Andere |
Relevanz | weltweit |
Veranstalter | Pro-Inclusion - National Association of Teachers of Special Education/Portugal (Pin-ANDEE); National Association For Special Educational Needs/UK (NASEN) |
Zuletzt geändert am | 08.07.2015 |