Suche

German Education Server Eduserver Gebärdensprache DGS-Button Leichte Sprache LS-Button
Erweiterte Suche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Policies against educational inequality and exclusion in Europe and beyond. From compensation to inclusion? / Les politiques de lutte contre les inégalités et les exclusions éducatives en Europe et au-delà. De la compensation à l`inclusion?

29.11.2010 - 01.12.2010

ENS-Lyon campus Monod et INRP
Lyon

Frankreich
daniel.frandji@inrp.fr

h t t p : / / c a s . i n r p . f r / C A S / m a n i f e s t a t i o n s / l e s - p o l i t i q u e s - d e - l u t t e - c o n t r e - l e s - i n e g a l i t e s - e t - l e s - e x c l u s i o n s - e d u c a t i v e s - e n - e u r o p e . - d e - l a - c o m p e n s a t i o n - a - l i n c l u s i o n /Externer Link

The conference will present (among other things) the recent findings of the EuroPEP study, which provides a comparative analysis of equivalent policies in eight European countries. The purpose of the conference is to discuss the current state of knowledge about these policies and the key issues they seek to resolve, to initiate a debate on these issues and to promote discussion among scholars, actors and decision-makers on the newly emerging dynamics in this area, both in Europe and beyond.

Schlagwörter

Bildungspolitik, Internationaler Vergleich, Analyse, Bildungschance, Bildungsbeteiligung, Soziale Herkunft, Ungleichheit, Bildungssystem, Armut, Exklusion, Europaeischer Bildungsraum, Curriuculum,

Art der Veranstaltung Konferenz / Tagung / Fachtagung / Kolloquium / Kongress / Symposium
Inhaltsbereich der Veranstaltung Wissenschaft/Bildungsforschung; Bildungspolitik/Bildungsverwaltung
Adressaten Hochschullehrer/innen / Forscher/-innen; Fachleute aus Bildungspolitik und -verwaltung
Tagungssprache Englisch; Französisch
Relevanz europaweit
Veranstalter Institut National de Recherche Pédagogique (INRP)
Zuletzt geändert am 15.09.2010

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: