Suche

German Education Server Eduserver Gebärdensprache DGS-Button Leichte Sprache LS-Button
Erweiterte Suche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Science, Technology, Engineering and Mathematics (STEM) in Education

26.11.2010 - 27.11.2010

Queensland University of Technology`s Kelvin Grove campus
Brisbane

Australien
stem2010@qut.edu.au

h t t p : / / s t e m c o n f e r e n c e . c o m . a u /Externer Link

The importance of Science, Technology, Engineering and Mathematics (STEM) in Education has been emphasised in numerous government policies both in Australia and overseas. Schools and universities together with some businesses and industries are promoting and delivering STEM objectives. There are some outstanding examples of how this is being achieved in learning environments. The First International Conference of STEM in Education creates an opportunity for educators and researchers from schools, universities, businesses, industries and other private and public agencies to share and discuss their innovative practices and research initiatives that may advance STEM education.

Schlagwörter

Naturwissenschaften, Technik, Mathematik, Erziehung, Schule, Hochschule, Nachhaltigkeit, Curriculum, Unterricht, Naturwissenschaftlich-technischer Unterricht, Naturwissenschaftliche Bildung, Mathematische Bildung, Mathematisch-naturwissenschaftlicher Unte, Sonderpaedagogik, Technologieunterstützes Lernen,

Art der Veranstaltung Konferenz / Tagung / Fachtagung / Kolloquium / Kongress / Symposium
Inhaltsbereich der Veranstaltung Primarstufe; Sekundarstufe I; Sekundarstufe II; Sonderschule/Förderschule; Hochschule
Adressaten Lehrer/-innen; Studierende; Ausbilder/-innen; Hochschullehrer/innen / Forscher/-innen; Lehrerbildner/-innen; Fachleute aus Bildungspolitik und -verwaltung; Behindertenpädagogen/-pädagoginnen
Tagungssprache Englisch
Relevanz weltweit
Veranstalter Queensland University of Technology
Zuletzt geändert am 03.08.2010

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: