Suche

German Education Server Eduserver Gebärdensprache DGS-Button Leichte Sprache LS-Button
Erweiterte Suche

Ariadne Pfad:

Inhalt

ICED 2010 : Enhancing Strategies for Global Quality Learning in Higher Education

28.06.1998 - 30.06.1998

Auditorium Campus Ca l’Aranyó, Universitat Pompeu Fabra
Barcelona

Spanien
iced2010@ultramarevents.com

h t t p : / / c o n g r e s o s . u l t r a m a r e x p r e s s e v e n t s . c o m / c o n g r e s s / e n / i c e d - 2 0 1 0 / p a g e / a b o u t /Externer Link

The ICED 2010 Conference will provide an opportunity to explore the diverse range of approaches and contexts for academic development with a strong focus on the Quality Learning issue, which is defined based on the five categories used by Harvey and Green (1993): excellence or ‘exceptionality,’ ‘perfection or consistency,’ ‘fitness of purpose,’ the ‘value for money’ and, finally, its transformative character. In reflecting on, and learning from, diverse experiences we will also engage with a range of approaches to enhancing the practice of academic development through research, evaluation and scholarship.

The proposed theme focuses on three deeply embedded issues in ICED Higher EducationÂ’s concerns:
Quality learning
Global quality
Enhancing strategies (for development)

Schlagwörter

Internationale Konferenz, Hochschule, Hochschulentwicklung, Hochschulbildung, Globalisierung, Nachhaltige Entwicklung, Hochschullehre, Lernerfolg, Qualitaet, Qualitaetsentwicklung,

Art der Veranstaltung Konferenz / Tagung / Fachtagung / Kolloquium / Kongress / Symposium
Inhaltsbereich der Veranstaltung Hochschule; Wissenschaft/Bildungsforschung
Adressaten Hochschullehrer/innen / Forscher/-innen; Fachleute aus Bildungspolitik und -verwaltung
Tagungssprache Englisch
Relevanz weltweit
Veranstalter Red Estatal de Docencia Universitaria (RED-U); International Consortium for Educational Development (ICED)
Zuletzt geändert am 16.11.2009

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: