Suche

German Education Server Eduserver Gebärdensprache DGS-Button Leichte Sprache LS-Button
Erweiterte Suche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Der Analytical Short Film in der Lehrerbildung.

Darstellung einer Seminarmethode und Kurzbericht einer wissenschafltichen Begleitforschung an der Hochschule für Musik und Theater Leipzig.

h t t p s : / / n b n - r e s o l v i n g . o r g / u r n : n b n : d e : 0 1 1 1 - p e d o c s - 1 5 6 3 9 1Externer Link

This article presents the application of the analytical short film (ASF) in teacher training seminars and the main results of the accompanying research. An ASF is understood as a short film of about 2-3 min length together with an explanatory text (Complementary Information) that shows a specific perspective on videotaped classroom praxis. In the seminar, students created ASFs from their subjective perspective on good music teaching as well as from a theoretical perspective. Central findings of the accompanying research indicate that the usage of the method increases the students' abilities to reason on a scientific basis and improves their levels of reflection (Roters, 2012). (DIPF/Orig.).

Schlagwörter

Unterrichtsanalyse, Kurzfilm, Medien, Lehrerbildung, Unterrichtsmethode, Videoaufzeichnung, Musikpädagogik,

Quelle Aus: Musikpädagogik und Kulturwissenschaft. 1. Aufl. Münster; New York: Waxmann (2017) S. 289-308, URL des Volltextes: https://nbn-resolving.org/urn:nbn:de:0111-pedocs-156391
Reihe Musikpädagogische Forschung#Bd.#38
Sprache deutsch; englisch
Dokumenttyp Sammelwerksbeitrag
ISBN 978-3-8309-3661-9
URN urn:nbn:de:0111-pedocs-156391
Erfasst von Professur für Musikpädagogik an der NORD Universität Levanger
Update 2018/1

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: