Der Analytical Short Film in der Lehrerbildung.
Darstellung einer Seminarmethode und Kurzbericht einer wissenschafltichen Begleitforschung an der Hochschule für Musik und Theater Leipzig.
[ Der Analytical Short Film in der Lehrerbildung.Link defekt? Bitte melden! ]
This article presents the application of the analytical short film (ASF) in teacher training seminars and the main results of the accompanying research. An ASF is understood as a short film of about 2-3 min length together with an explanatory text (Complementary Information) that shows a specific perspective on videotaped classroom praxis. In the seminar, students created ASFs from their subjective perspective on good music teaching as well as from a theoretical perspective. Central findings of the accompanying research indicate that the usage of the method increases the students' abilities to reason on a scientific basis and improves their levels of reflection (Roters, 2012). (DIPF/Orig.).
Schlagwörter
Unterrichtsanalyse, Kurzfilm, Medien, Lehrerbildung, Unterrichtsmethode, Videoaufzeichnung, Musikpädagogik,
Quelle | Aus: Musikpädagogik und Kulturwissenschaft. 1. Aufl. Münster; New York: Waxmann (2017) S. 289-308, URL des Volltextes: https://nbn-resolving.org/urn:nbn:de:0111-pedocs-156391 |
---|---|
Reihe | Musikpädagogische Forschung#Bd.#38 |
Sprache | deutsch; englisch |
Dokumenttyp | Sammelwerksbeitrag |
ISBN | 978-3-8309-3661-9 |
URN |
urn:nbn:de:0111-pedocs-156391 |
Erfasst von | Professur für Musikpädagogik an der NORD Universität Levanger |
Update | 2018/1 |