Suche

German Education Server Eduserver Gebärdensprache DGS-Button Leichte Sprache LS-Button
Erweiterte Suche

Ariadne Pfad:

Inhalt

"...das Wörtlein: und": Überlegung zur Erkundung und Gestaltung des Verhältnisses zwischen Musikpädagogik und Kulturwissenschaften.

h t t p s : / / n b n - r e s o l v i n g . o r g / u r n : n b n : d e : 0 1 1 1 - p e d o c s - 1 5 6 3 3 3Externer Link

Apart from the fundamental difference between music education and cultural studies - the latter describing characteristics of cultural practice, the former in search of prospects for facilitating interaction with music - the disciplinary borders blur because of several overlaps: Whereas the subject matter of cultural studies comes from other academic fields, it is necessary for music education to deal with cultural aspects. Based on a transdisciplinary conception of music and culture, both grounded in theories of meaning and interaction, the author establishes an integral topic which accentuates their interconnectedness without neglecting their differences. (DIPF/Orig.).

Schlagwörter

Kulturvermittlung, Kulturvermittlung, Musikpädagogik, Kulturwissenschaft,

Quelle Aus: Musikpädagogik und Kulturwissenschaft. 1. Aufl. Münster; New York: Waxmann (2017) S. 181-196, URL des Volltextes: https://nbn-resolving.org/urn:nbn:de:0111-pedocs-156333
Reihe Musikpädagogische Forschung#Bd.#38
Sprache deutsch; englisch
Dokumenttyp Sammelwerksbeitrag
ISBN 978-3-8309-3661-9
URN urn:nbn:de:0111-pedocs-156333
Erfasst von Professur für Musikpädagogik an der NORD Universität Levanger
Update 2018/1

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: