Suche

German Education Server Eduserver Gebärdensprache DGS-Button Leichte Sprache LS-Button
Erweiterte Suche

Ariadne Pfad:

Inhalt

UNESCO's Education Evaluations in 2016 - A Review.

h t t p : / / u n e s d o c . u n e s c o . o r g / i m a g e s / 0 0 2 4 / 0 0 2 4 8 1 / 2 4 8 1 4 0 e . p d fExterner Link

"UNESCO completed 12 education related evaluations in 2016. Part A of this review presents the key insights and lessons learned from those evaluations. These learnings are designed to help enhance UNESCO's leadership and coordination of the SDG 4 [Sustainable Development Goal 4: Ensure inclusive and equitable quality education and promote lifelong learning opportunities for all] - Education 2030 Agenda. Part B of the review provides an assessment of the quality and usefulness of these evaluations based on the UNEG [United Nations Evaluation Group] and OECD quality standards for evaluation reports." [Abstract: Site editor's information supplemented by editors of Education Worldwide].

Schlagwörter

Bildung für alle, Bildungserfolg, Bildungsziel, Bildungsforschung, Evaluation, Gleichberechtigung, Bildungspolitik, Bildungscontrolling, Inklusion, Programmevaluation, Gerechtigkeit, Nachhaltige Entwicklung, Lebenslanges Lernen, Bericht, Globale Auswirkung, Qualitätssicherung, Ziel,

Quelle Unesco (2017), 24 S., URL des Volltextes: http://unesdoc.unesco.org/images/0024/002481/248140e.pdf
Sprache englisch
Dokumenttyp Monographie
Erfasst von DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update 2017/3

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: