Suche

Sprachwechsel zur englischen Seite Eduserver Gebärdensprache DGS-Button Leichte Sprache LS-Button
Erweiterte Suche

Inhalt

Alphabetisierung in der Erwachsenenbildung


Länderübergreifend

This book is intended to help staff in government or non-government organisations (NGOs) who are charged with developing adult literacy initiatives. There are many things to think about. Programme managers must: identify needs and appropriate ways to offer learning activities in communities; plan for the recruitment and training of adult literacy teachers; develop curriculum [...]

[This contribution] provides some general personal reflections on the challenges facing adult literacy programmes by someone who has worked for more than 30 years in the field and now lives and works in Mozambique. Her observations on such issues as the gender question, literacy and poverty, and the various agendas behind literacy programmes make interesting reading, and her [...]

The International Adult Literacy Survey (IALS) was a large-scale co-operative effort by governments, national statistical agencies, research institutions and the Organisation for Economic Co-operation and Development (OECD). The IALS data illustrate how literacy skills are distributed, internationally and nationally, what determines the attainment of higher levels of literacy, [...]

Die Website informiert umfassend über die groß angelegte, vergleichende Studie “Adult Literacy and Lifeskills Survey (ALL), die über die vorhergehenden internationalen Untersuchungen hinausreicht. Zusätzlich zur Lesekompetenz, die in der “International Adult Literacy Survey (IALS)untersucht wurde, versucht ALL eine breitere Auswahl von Fähigkeiten [...]

This paper provides a conceptual framework for the identification of indicators of information literacy (IL) and proposes a pathway for cost effective and timely development. The paper includes a definition of IL; a model that links information literacy with other adult competencies including Information and Communication Technology (ICT) skills; and a description of IL [...]


Spanien

In heutigen Gesellschaftsformen wird Literalität als Voraussetzung für die Teilnahme sowohl im beruflichen als auch im privaten Bereich des täglichen Lebens betrachtet. Sie gilt als Menschenrecht, als Instrument der persönlichen Partizipation (empowerment). Auf internationaler Ebene besteht Konsens darüber, dass Literalität über Chancen entscheidet und den Zugang zu den [...]


Schweiz

Letzte Aktualisierung: 10.01.2018  -  bildungweltweit@dipf.de

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)