Ergebnis der Suche (38)

Ergebnis der Suche nach: ( (Freitext: SCHULUNTERRICHT) und (Systematikpfad: POLITIK) ) und (Lernressourcentyp: UNTERRICHTSPLANUNG)

Es wurden 823 Einträge gefunden

Seite:
Zur ersten Seite Eine Seite zurück 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 Eine Seite vor Zur letzten Seite

Treffer:
371 bis 380
  • Can’t Live With ‘Em, Can’t Live Without ‘Em

    In this New York Times lesson, students examine the concept of taxes in both the human and animal worlds, then debate whether taxation is critical to social survival (2009-11).?

    Details  
    { "HE": "DE:HE:1185636" }

  • Extra! Extra! Read All About It!

    In this NY Times lesson, students will play a ʺnews literacyʺ game to examine the design, layout and content of a typical New York Times front page (2008-2019).

    Details  
    { "HE": "DE:HE:267071" }

  • Should the Internet Respect National Borders?

    This lesson can help to understand the concept of sovereignty. Is the internet a global and open tool, or do countries have the right to regulate it within their borders as they wish? (USA: Council on Foreign Relations 2023).

    Details  
    { "HE": [] }

  • NATO: An Foreign Policy Research Institute Primer

    Students analyze the factors leading to the creation of NATO, they assess the strengths and weaknesses of NATO throughout its history, they assess the present state of affairs for NATO, and they evaluate the future of NATO (USA: Foreign Policy Research Institute 2019-22).

    Details  
    { "HE": [] }

  • Die WTO in der Architektur des Welthandels

    In diesem Modul lernen die Schülerinnen und Schüler über einen Film die Aufgaben und Prinzipien der Organisation kennen. Sie erfahren dabei außerdem, vor welchen Problemen und Herausforderungen die WTO heute steht und entwickeln davon ausgehend Ideen für mögliche Wege aus der Krise (Herz-Stiftung 2021).

    Details  
    { "HE": [] }

  • Earth Overshoot Day: Classroom Activities

    Der Earth Overshoot Day, auch „Erdüberlastungstag“ genannt, ist in einer jährlichen Kampagne der Organisation Global Footprint Network ein bestimmter Tag des Jahres, an dem die menschliche Nachfrage an natürlichen Ressourcen die Kapazität der Erde zur Reproduktion dieser Ressourcen in diesem Jahr übersteigt. (2017)

    Details  
    { "HE": [] }

  • The Battle Over Land in the Brazilian Amazon

    Students will be able to evaluate reporting on the battle for land in the Brazilian Amazon in order to craft arguments that use evidence to describe how they think land in the Amazon should be used (USA: Pulitzer Center 2018).

    Details  
    { "HE": [] }

  • 5 Lesson Plans to Celebrate World Press Freedom Day

    These lesson plans introduce journalists who risk their personal safety to tell the stories that need to be told (Pulitzer 2019).

    Details  
    { "HE": [] }

  • Rethinking Globalization

    In this New York Times Lesson students consider: Who are the winners and losers in this story of economic change? What policy proposals would best support workers hurt by globalization? (2016)

    Details  
    { "HE": [] }

  • World101: Globalization

    Students learn to understand the benefits and challenges of our increasingly interconnected world through real-world examples. They will understand the global supply chain of medicine, learn how NAFTA has influenced avocado consumption, and examine two-hundred years of global communications (USA: The Council on Foreign Relations 2019).

    Details  
    { "HE": [] }

Seite:
Zur ersten Seite Eine Seite zurück 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 Eine Seite vor Zur letzten Seite