Rethinking Globalization - kostenloses Unterrichtsmaterial online bei Elixier

h t t p : / / w w w . n y t i m e s . c o m / 2 0 1 6 / 1 1 / 1 6 / l e a r n i n g / l e s s o n - p l a n s / r e t h i n k i n g - g l o b a l i z a t i o n - i n v e s t i g a t i n g - t h e - b e n e f i t s - a n d - d r a w b a c k s - o f - g l o b a l - t r a d e . h t m l ? e m _ p o s = s m a l l & e m c = e d i t _ l n _ 2 0 1 6 1 1 1 7 & n l = l e a r n i n g - n e t w o r k & n l _

In this New York Times Lesson students consider: Who are the winners and losers in this story of economic change? What policy proposals would best support workers hurt by globalization? (2016)

Bildungsebene:

Sekundarstufe I Sekundarstufe II

Lernressourcentyp:

Unterrichtsplanung

freie Schlagwörter:

Rethinking; Globalization; Investigating; Benefits; Drawbacks; Trade

Sprache:

Englisch

Themenbereich:

Schule Sprachen und Literatur Englisch Bilingualer Unterricht Politik Globalization

Geeignet für:

Lehrer