Ergebnis der Suche (41)

Ergebnis der Suche nach: ( (Freitext: SCHULUNTERRICHT) und (Systematikpfad: POLITIK) ) und (Lernressourcentyp: UNTERRICHTSPLANUNG)

Es wurden 823 Einträge gefunden

Seite:
Zur ersten Seite Eine Seite zurück 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 Eine Seite vor Zur letzten Seite

Treffer:
401 bis 410
  • Stitching Truth: What is Civil Society?

    Students construct a working definition of the term “civil society.”  This will prepare them to explore civil society more deeply in the next lesson, as they interpret arpilleras woven by women in Pinoche’s Chile (Facing History and Ourselves 2019).

    Details  
    { "HE": [] }

  • How to teach … immigration

    Lesson Plans and resources on many aspects of migration to the U.K. (Guardian: Teacher Network 2016)

    Details  
    { "HE": [] }

  • Learning About U.S. Immigration

    Dossier der New York Times (2010-20)

    Details  
    { "HE": [] }

  • Deconstructing the Wall

    In this New York Times lesson plan, students analyze the function and symbolism of a border wall (2019).

    Details  
    { "HE": [] }

  • Would You Quit Social Media?

    How do you think your life could be different if you did not engage with social media? Students 13 and older are invited to comment on an essay (New York Times Lesson 2018).

    Details  
    { "HE": [] }

  • Digital Citizenship+ Resource Platform

    DCRP is an evolving collection of tools around areas of youth life, e.g. Civic and Political Engagement, that can help you navigate connected learning environments and the digital world (USA: Berkman Klein Center for Internet & Society at Harvard University 2021).

    Details  
    { "HE": [] }

  • Respekt und Vorurteile: aktives Zuhören bei Diskussionen und Vorträgen üben

    In dieser Unterrichtseinheit trainieren die Lernenden gezielt das aktive Zuhören. Die Schülerinnen und Schüler halten einen Vortrag über Vorurteile und üben respektvoll miteinander zu diskutieren sowie den Beiträgen von anderen im Unterricht konzentriert zu folgen.

    Details  
    { "LO": "DE:LO:de.lehrer-online.un_1007388" }

  • Göring-Rede: Politische Rede und Propaganda in der NS-Zeit

    In dieser Unterrichtseinheit für den Rhetorik-Unterricht analysieren die Schülerinnen und Schüler die politische Rede von Hermann Göring aus der Zeit des Nationalsozialismus.

    Details  
    { "LO": "DE:LO:de.lehrer-online.un_1000747" }

  • Open for Business

    This lesson gives students the opportunity to identify risks and rewards of entrepreneurship and distinguish between entrepreneurs who start a business to produce a good or provide a service (EconEd, USA 2015).

    Details  
    { "HE": "DE:HE:2811917" }

  • Congressional Committees and the Legislative Process

    This lesson plan introduces students to the pivotal role that Congressional committees play in the legislative process of the U.S. (2010).

    Details  
    { "HE": "DE:HE:1442658" }

Seite:
Zur ersten Seite Eine Seite zurück 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 Eine Seite vor Zur letzten Seite