Suche

German Education Server Eduserver Gebärdensprache DGS-Button Leichte Sprache LS-Button
Erweiterte Suche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Research into Teacher Effectiveness: A Model of Teacher Effectiveness

h t t p s : / / d e r a . i o e . a c . u k / 4 5 6 6 / 1 / R R 2 1 6 . p d fExterner Link

“The research commissioned from Hay/McBer by the DfEE was designed to provide a framework describing effective teaching. Its purpose was to help take forward the proposals in the Green Paper Teachers: meeting the challenge of change. We set out to create a vivid description of teacher effectiveness, based on evidence of what effective teachers do in practice at different stages in the profession. This short version of our report sets out our key findings in section 1 and in section 2 the full dictionary of characteristics we identified for effective teaching.“

Fach, Sachgebiet
Schlagwörter

Effektivität, Eigenschaft, Fähigkeit, Forschung, Lehrer, Lehrerrolle, Lehrerverhalten, Unterricht, teacher effectiveness, effective teaching, factor, skill, characteristic, research,

Bildungsbereich Grundschule; Sekundarstufe I; Sekundarstufe II
Ressourcenkategorie Monographie/Buch/Dissertation
Angaben zum Autor der Ressource / Kontaktmöglichkeit Hay; McBer
Erstellt am 01.06.2000
Sprache Englisch
Rechte Keine Angabe, es gilt die gesetzliche Regelung
Gehört zu URL https://dera.ioe.ac.uk/‌
Entnommen aus

DfEE Research Report No 216, ISBN 1-84185-311-9

Technische Anforderungen PDF-Reader
Zuletzt geändert am 20.09.2022

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: