Suche

German Education Server Eduserver
Erweiterte Suche

Ariadne Pfad:

Inhalt

LASI20 - Learning Analytics Summer Institute (LASI)

08.06.2020 - 10.06.2020

Call for Papers Abgabedatum: 31.03.2020 (abgelaufen)

Teachers College Columbia University campus
New York City

Vereinigte Staaten

h t t p s : / / w w w . s o l a r e s e a r c h . o r g / e v e n t s / l a s i / l a s i 2 0 /Externer Link

LASI events since the beginning in 2013 can be found on the superordinate website. LASI20 has 8 workshops and 8 tutorials. The topics are as follows:

Workshops

W1. Leadership and Deployment of Learning Analytics
W2. Grounding Learning Analytics in Learning Theory
W3. Python Bootcamp for Learning Science Practitioners
W4. Systematizing analytics with serious games
W5. Learning Analytics in Physical Spaces (Multi-modal Analytics)
W6. Building predictive models of student success using Amazon Web Services
W7. Data visualisation and effective dashboard design for LA
W8. Temporal and sequential analysis for learning analytics

Tutorials

T1: LA101: Introduction to Learning Analytics
T2: Closing the Loop in Learning Analytics with AI
T3: Introduction to Writing Analytics: Fundamental Principles and Data Exploration
T4: Scaling Learning Analytics—A people-centred Approach
T5: Power to the User: Using Participatory Design to develop Learning Analytics tools
T6: Publication Demystified
T7: An Introduction to Methodologies in Learning Analytics
T8: Hierarchical Cluster Analysis Heatmaps in R

Schlagwörter

Leistungsrückmeldung, Bildungsforschung, Datenanalyse, Datenerfassung, Datenerhebung, Datengewinnung, Datenschutz, Datenverarbeitung, Digitale Informationsspeicherung, E-Learning, Lernerfolgsmessung, Datenverarbeitung im Schulwesen, Datenverarbeitung im Hochschulwesen, Learning Analytics, Big Data,

Art der Veranstaltung Konferenz / Tagung / Fachtagung / Kolloquium / Kongress / Symposium
Inhaltsbereich der Veranstaltung Wissenschaft/Bildungsforschung
Adressaten Studierende; Hochschullehrer/innen / Forscher/-innen
Tagungssprache Englisch
Relevanz weltweit
Veranstalter Society for Learning Analytics Research (SoLAR); Teachers College Columbia University; New York University
Zuletzt geändert am 18.03.2020

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)