Suche

German Education Server Eduserver
Erweiterte Suche

Ariadne Pfad:

Inhalt

EARLI SIG 6 & 7 conference

22.08.2018 - 24.08.2018

Gustav-Stresemann-Institut e.V.
Langer Grabenweg 68
53175 Bonn
Sig6and7.2018@gmail.com

https://earli.org/sig6-7Externer Link

In the 21st century, learning and instruction are becoming increasingly learner-centered. This is reflected by a rise in adaptive and personalized instruction, an emphasis on learner-initiated generative learning strategies, and an increased focus on self-regulated learning skills and learner motivation. Challenges in 21st century learning include the development of data and information literacy, issues of privacy and data security, and effects of globalization, digitalization, and migration on formal, non-formal, and informal learning. During the meeting, state of the art research within the field of learning and instruction will be presented, with special attention to technological advancements within this field. Submission deadline: February 15th, 2018; registration opens: March 15th, 2018.

mehr/weniger
Schlagwörter

Internationale Konferenz, Konferenz, Lehr-Lern-Forschung, Lehren, Lernen, Technologie, Technologische Entwicklung, Unterrichtstechnologie,

Art der Veranstaltung Konferenz / Tagung / Fachtagung / Kolloquium / Kongress / Symposium
Veranstalter European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI) Special Interest Groups (SIG) 6 & 7

( 6. Instructional Design & 7. Technology-Enhanced Learning and Instruction) in Kooperation mit dem Deutschen Institut für Erwachsenenbildung Leibniz-Zentrum für Lebenslanges Lernen e.V.

E-Mail des Kontakts Sig6and7.2018@gmail.com
Beginn der Veranstaltung 22.08.2018, 00:00
Ende der Veranstaltung 24.08.2018, 00:00
Veranstaltungsstätte Gustav-Stresemann-Institut e.V.
Land der Bundesrepublik Deutschland Nordrhein-Westfalen
Staat Deutschland
Tagungssprache Englisch
Relevanz weltweit
Inhaltsbereich der Veranstaltung Erwachsenenbildung/Weiterbildung; Wissenschaft/Bildungsforschung; Medien- und Informationskompetenz
Adressaten Hochschullehrer/innen / Forscher/-innen; Erwachsenenbildner/-innen
Aufgenommen am 09.02.2018
Zuletzt geändert am 10.04.2018

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)