Suche

German Education Server Eduserver Gebärdensprache DGS-Button Leichte Sprache LS-Button
Erweiterte Suche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Sequential explanatory study of factors connected with science achievement in six countries: Finland, England, Hungary, Japan, Latvia and Russia. Study based on TIMSS 1999

h t t p s : / / j y x . j y u . f i / h a n d l e / 1 2 3 4 5 6 7 8 9 / 3 7 7 4 5Externer Link

This thesis explores country-specific explanatory variables for eighth-grade student science achievement in Finland, England, Hungary, Japan, Latvia and Russia by multi-level modelling of the Third International Mathematics and Science Study (TIMSS 1999) data. These variables are presented in a new graphical form that facilitates interpretation of the results also by persons unfamiliar with multi-level modelling.

Fach, Sachgebiet
Schlagwörter

England, Finnland, Japan, Lettland, Russland, Ungarn, Naturwissenschaften, Schülerleistung, Studie, education system, achievement, TIMSS 1999, multi-level modelling, Finnland, Ungarn, Lettland, Russland,

Bildungsbereich Sekundarstufe I
Ressourcenkategorie Monographie/Buch/Dissertation
Angaben zum Autor der Ressource / Kontaktmöglichkeit Reinikainen, Pasi
Erstellt am 01.01.2007
Sprache Deutsch
Rechte Keine Angabe, es gilt die gesetzliche Regelung
Zugang ohne Anmeldung frei zugänglich
Kostenpflichtig nein
Gehört zu URL https://‌jyx.jyu.fi
Entnommen aus Institute for Educational Research, University of Jyväskylä: Research Reports 22. ISSN 1455-447X. ISBN 978-951-39-2953-4 (printed version). ISBN 978-951-39-2954-1 (pdf)
Zuletzt geändert am 19.03.2019

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: