UNESCO
World conference on special Needs education: access and Quality. Salamanca, Spain, 7-10 June 1994.
Final Report.
h t t p s : / / u n e s d o c . u n e s c o . o r g / a r k : / 4 8 2 2 3 / p f 0 0 0 0 1 1 0 7 5 3
Abschlussbericht der UNESCO "World conference on special Needs education: access and Quality" 1994 in Salamanca, Spanien. Diese Konferenz verabschiedete die bekannte Salamanca-Erklärung zu Inklusion als Ziel internationaler Bildungspolitik. Der Bericht enthält folgende Kapitel: The Salamanca Statement * Special Needs Education: an Overview * The Conference * Summary of Thematic Presentations and Discussions * Framework for Action * Annexes. [Zusammenfassung: Redaktion Bildung Weltweit].
Final report of the UNESCO "World conference on special Needs education: access and Quality" 1994 in Salamanca, Spain. This conference adopted the famous Salamanca Statement on inclusion as a goal of international educational policy. The report contains the following chapters: The Salamanca Statement * Special Needs Education: an Overview * The Conference * Summary of Thematic Presentations and Discussions * Framework for Action * Annexes. [Abstract: Editors of Education Worldwide].
Schlagwörter
Bildungspolitik, Bildungsreform, Internationale Zusammenarbeit, Behinderung, Sonderpädagogik, Integration, Konferenzbericht, Qualität, Welt, Zugang, Internationale Konferenz,
Quelle | UNESCO (1995), 121 S., URL des Volltextes: https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000110753 |
---|---|
Sprache | englisch; französisch; spanisch |
Dokumenttyp | Monographie |