Suche

German Education Server Eduserver Gebärdensprache DGS-Button Leichte Sprache LS-Button
Erweiterte Suche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Çiftçi, Serife Koza; Danisman, Sahin; Yalçin, Mikail; Tosuntas, Sule Betül; Ay, Yusuf; Sölpük, Nihan; Karadag, Engin

Map of scientific publication in the field of educational sciences and teacher education in Turkey.

A bibliometric study.

h t t p s : / / d o i . o r g / 1 0 . 1 2 7 3 8 / e s t p . 2 0 1 6 . 4 . 0 0 0 9Externer Link

h t t p s : / / w w w . r e s e a r c h g a t e . n e t / p u b l i c a t i o n / 3 0 3 3 9 2 2 2 4 _ M a p _ o f _ S c i e n t i f i c _ P u b l i c a t i o n _ i n _ t h e _ f i e l d _ o f _ E d u c a t i o n a l _ S c i e n c e s _ a n d _ T e a c h e r _ E d u c a t i o n _ i n _ T u r k e y _ A _ B i b l i o m e t r i c _ S t u d yExterner Link

Diesem Aufsatz zugrunde liegt eine bibliometrische Analyse von 7681 aus 32 begutachteten türkischen Fachzeitschriften im Bereich Bildungsforschung. Es wurden Zeitschriften aus den Jahren 2005 - 2014 analysiert. Dabei wird unter anderem untersucht, wie die Verteilung von Artikeln im Verlauf der Jahre und über die verschiedenen Zeitschriften aussieht, wieviele Autoren an einem Artikel schreiben, wie die Produktivität der Autoren ist, welche Wörter am häufigsten in den Titeln der Artikel auftauchen. Die dabei ermittelten Werte werden mit Durchschnittswerten und Gesetzesmäßigkeiten aus anderen bibliometrischen Untersuchungen verglichen. [Zusammenfassung: Redaktion Bildung Weltweit].

"This study aims to create a map for the scientific publications in the field of educational sciences and teacher education in Turkey. A bibliometric analysis was carried out with 7681 articles published in 32 different peer reviewed journals between 2005 and 2014. The findings show that one third of all articles were published in core journals determined by Bradford's Law (Hacettepe University Journal of Education, Educational Sciences: Theory & Practice, National Education, Education and Science). The distribution of articles across journals do not conform to Bradford's and Pareto's Law yet it conforms to Price's Law. It is found that 80 percent of articles are single or multiple-authored; the mean score of author per article is 1.81; and 97 authors have more than 10 articles. When the frequency of words in the titles are analyzed, the first most frequently used five words are: 'teacher,' 'student,' 'education,' 'primary education,' and 'teaching.'" [Abstract: Site editor's information].

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: