International Civic and Citizenship Education Study (ICCS)
h t t p s : / / w w w . i e a . n l / s t u d i e s / i e a / i c c s
The purpose of the International Civic and Citizenship Education Study (ICCS) is to investigate the ways in which young people are prepared to undertake their roles as citizens in a range of countries. The study builds on the previous IEA study of Civic education (CIVED) undertaken in 1999. It will report on student achievement on a test of conceptual understandings and competencies in civic and citizenship education. It will also collect and analyze data about student dispositions and attitudes relating to civic and citizenship education. Teacher and school questionnaires will gather information about teaching and class management practices, school governance and climate, and others.
Concept, countries, Links to further information.
Fach, Sachgebiet
-
Schule
sozialkundlich-philosophische Fächer
Sozialkunde
-
Wissenschaft und Bildungsforschung
Bildungsforschung
Empirische Bildungsforschung, Methodik
Schlagwörter
Gesellschaftslehre, Internationaler Vergleich, Politische Bildung, Schule, Schulforschung, Sekundarstufe I, Sozialkunde, Staatsbürgerkunde, Studie,
Bildungsbereich | Sekundarstufe I |
---|---|
Ressourcenkategorie | Projekt |
Angaben zum Autor der Ressource / Kontaktmöglichkeit | IEA Secretariat; Herengracht 487; NL - 1017 BT Amsterdam; Niederlande |
Erstellt am | |
Sprache | Englisch |
Rechte | Keine Angabe, es gilt die gesetzliche Regelung |
Gehört zu URL |
https://www.iea.nl/ |
Zuletzt geändert am | 01.11.2019 |
Siehe auch: | Demokratie und Partizipation lernen und leben |