DIPF-Logo
Deutscher Bildungsserver. Der Wegweiser zur Bildung. Onlineressourcen

Themen


Hier beginnt der Inhalt:

Civic Education Study (CIVED) 1994—2002

  • Diese Seite posten:
  • Edutags-Logo
  • g+
  • Twitter-Logo
  • Facebook-Logo
  • Delicious-Logo

Link: http://www.iea.nl/cived.html

The IEA Civic Education Study was a two-phase, cross-national study. The main goal was to identify and examine, in a comparative framework, the ways in which young people are prepared to undertake their role as citizens in democracies. About 90.000 14-year-olds as well as 10.000 teachers and 4.000 school principals from 28 countries participated in the first survey in 1999, about 60.000 16/18-year-old students and 2.000 school principals in a second survey in 1999/2000.
You find information on this study, on awailable publications with first results (partly in PDF), press release, National Research Centres and related links.
See also International Civic and Citizenship Education Study (ICCS 2009)

Schlagwörter: Schule; Schulforschung; Internationaler Vergleich; Bürgerliche Erziehung; Staatsbürgerkunde; Gesellschaftslehre; Gesellschaftswissenschaftlicher Unterricht; Sekundarstufe I; Demokratie; Demokratieverständnis; Politikunterricht; politische Bildung; politische Erziehung; demokratisch Handeln; demokratische Erziehung;
Fach, Sachgebiet: SchuleSchulwesen allgemeinSchulforschung
SchuleSchulwesen allgemeinSchulsystem, Organisation
Wissenschaft und BildungsforschungBildungsforschungInternational vergleichende Bildungsforschung, Vergleichende Erziehungswissenschaft
HochschuleRechtswissenschaften, Wirtschaftswissenschaften, SozialwissenschaftenSozialwissenschaften, Soziologie
Schulesozialkundlich-philosophische FächerSozialkundeIndividuum, Gesellschaft, Psychologie
Autor/Kontakt: IEA Secretariat; Herengracht 487; NL - 1017 BT Amsterdam; Niederlande
Sprache: Englisch
Weitere Angaben: frei;
teils Acrobat Reader
Übergeordneter Link: http://www.iea.nl
Datensatz aktualisiert am: 29.06.2007

Diesem Link bitte nicht folgen Diesem Link bitte nicht folgen Diesem Link bitte nicht folgen