Ergebnis der Suche
Ergebnis der Suche nach: (Freitext: NOT) und (Systematikpfad: GESCHICHTE)
Es wurden 23 Einträge gefunden
- Treffer:
- 1 bis 10
-
Unser täglich Brot
Nach dem Zweiten Weltkrieg haben in der Wohnung des ehemaligen Kassenverwalters Karl Webers und seiner zweiten Frau Martha die überlebenden Verwandten Zuflucht gefunden. Die Not hat sie zusammengetrieben, und die Not treibt sie wieder auseinander, denn jeder kämpft auf seine eigene Weise um das tägliche Brot: Eine Nichte sinkt vom "Ami-Liebchen" zur Prostituierten ...
Details { "NDS": "DE:NDS:NLINE:en2mex:0.172" }
-
Not Just a Man’s War
Step into the experiences of women during the Civil War. You play the character of a young woman in 1862 who has only recently left your girlhood home to join the war effort for your side in the Civil War or War Between the States.
Details { "HE": "DE:HE:293253" }
-
Alltagsleben
Einführender, verlinkter Text mit umfangreichen Bildmaterial
Details { "Select.HE": "DE:Select.HE:327061" }
-
Dark money
In the politics of the United States, dark money is funds given to nonprofit organizations that can receive unlimited donations from corporations, individuals and unions. They can spend funds to influence elections, but are not required to disclose their donors (2018).
Details { "HE": [] }
-
U.S. Supreme Court: Citizens United v. Federal Election Commission (2010)
Oral Argument and Opinion Announcement of the U.S. Supreme Court in 2010, that government may not ban political spending by corporations in candidate elections (The Oyez Project 2014).
Details { "HE": "DE:HE:1779986" }
-
Dear Young People, Don't Vote
Acronym, an organisation “committed to electing progressive candidates” hammered home the message that by not voting, young voters would allow older, often more conservative voters to make choices in their place with a viral video “Knock the Vote” (USA 2018).
Details { "HE": [] }
-
Does your vote count? The Electoral College explained
The TED-Ed lesson that comes with this video helps the students to answer the questions: Would you change the system? Why or why not? (5 minutes / 2020)
Details { "HE": [] }
-
segu: American History - 17th and 18th Century
Lernmodule für einen ʺselbstgesteuert-entwickelnder Geschichtsunterrichtʺ (segu), auf der Plattform des Forschungsprojekts an der Uni Köln (2012-20)
Details { "HE": [], "LEARNLINE": "DE:SODIS:LEARNLINE-00000863" }
-
Follow the Money
In this New York Times lesson, students learn about how “super PACs” are influencing the 2012 presidential campaign. They then use a technique called “structured academic controversy” to debate whether or not wealthy individuals and organizations should be allowed to engage in unlimited spending to influence elections (2012).
Details { "HE": "DE:HE:1446214" }
-
Sieger und Besiegte im Nachkriegsdeutschland 1945-1953 - Die Versorgungslage in Deutschland 1946
Fragen zu einem Zeitungsbericht aus dem Jahr 1946 über den Hunger in Deutschland. Aufgabe ist es unter anderem, die im Text genannten Zahlen in ein Säulendiagramm umzusetzen.
Details { "MELT": "DE:SODIS:MELT-04602200.3" }