Ergebnis der Suche (7)

Ergebnis der Suche nach: (Freitext: ECONOMY)

Es wurden 93 Einträge gefunden

Seite:
Zur ersten Seite Eine Seite zurück 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Eine Seite vor Zur letzten Seite

Treffer:
61 bis 70
  • A PLAN FOR RECOVERY: Understanding the Basics of the Current Stimulus Plan

    In this NYT lesson, students examine the ”who, what, where, when, why and how” of the proposed stimulus plan for the U.S. economy; they then write their own proposal outlining how stimulus funds might benefit their community (2009).

    Details  
    { "HE": "DE:HE:274226" }

  • Frontier Specialists: Trade - absolute and comparative advantage

    The level of output in an economy can be increased through specialization. Economic specialization occurs when people produce different goods and services than they consume. It requires people to exchange goods and services (EconEd 1999-2011)

    Details  
    { "HE": "DE:HE:783930" }

  • Production Possibilities Curve

    The production possibilities curve is an excellent tool for showing scarcity, opportunity cost, and allocation of goods and services. The model is used to explain economic growth and efficiency for an economy (Council for Economic Education? 2011)

    Details  
    { "HE": "DE:HE:1305613" }

  • Tauschflohmarkt

    Tauschen ist nachhaltiger als Kaufen. Im schulischen Rahmen kann ein Tauschflohmarkt zum Beispiel als eigenständiges Event stattfinden oder als Teil eines Schulfests.

    Details  
    { "LEARNLINE": "DE:SODIS:LEARNLINE-00016786" }

  • Was bleibt vom Lohn?

    Schülerinnen und Schüler erfahren, wie sich der Nettolohn zusammensetzt und lernen das Konzept der vermögenswirksamen Leistungen kennen. Schließlich setzen Sie sich kritisch mit der Abgabenlast der Beschäftigten im internationalen Vergleich auseinander (Teach Economy 2021).

    Details  
    { "HE": [] }

  • DIGITALISIERUNG – WELCHE KOMPETENZEN SIND GEFRAGT?

    Die Digitalisierung stellt Unternehmen und Beschäftigte vor neue Herausforderungen. Fähigkeiten wie berufliches Fachwissen, IT-Anwenderkenntnisse oder Veränderungsbereitschaft und Flexibilität müssen Arbeitnehmerinnen und Arbeitnehmer heute und in Zukunft mitbringen. Doch inwieweit ist dieser Kompetenzbedarf in den Unternehmen heute bereits gedeckt? Mithilfe der ...

    Details  
    { "HE": [] }

  • Die Supercells sind knapp

    Diese Unterrichtseinheit macht verständlich, dass Knappheit in der Regel das Ergebnis von Konkurrenz um begehrte Güter ist, und dass für Wirtschaftssubjekte die Anwendung des ökonomischen Prinzips in Knappheitssituationen zum wirtschaftlich besten Ergebnis führt (Teach Economy 2022).

    Details  
    { "HE": [] }

  • Supply and Demand

    The basic idea of the market economy (USA: ducksters 2021) In a free market, the price of a product is determined by the amount of supply of the product and the demand for the product. Read more at: https://www.ducksters.com/money/supply_and_demand.phpThis text is Copyright © Ducksters. Do not use without permission.

    Details  
    { "HE": [] }

  • AP Macroeconomics - Net Exports and Capital Flows

    This lesson supports the Open Economy: International Trade and Finance section of the Advanced Placement Macroeconomics course. The lesson introduces net capital flows and examines their effect on the macroeconomy through the loanable funds market (USA: EconEd 2017).

    Details  
    { "HE": [] }

  • Keynes vs. Hayek: The Rise of the Chicago School of Economics

    Students will be able to compare different schools of economic thought on the role of government in an economy (EconEd 2006-19).

    Details  
    { "HE": [] }

Seite:
Zur ersten Seite Eine Seite zurück 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Eine Seite vor Zur letzten Seite