Ergebnis der Suche (3)

Ergebnis der Suche nach: ( ( ( (Freitext: GESCHICHTE) und (Quelle: "Bildungsserver Hessen") ) und (Bildungsebene: "SEKUNDARSTUFE II") ) und (Systematikpfad: ENGLISCH) ) und (Lernressourcentyp: UNTERRICHTSPLANUNG)

Es wurden 104 Einträge gefunden

Seite:
Zur ersten Seite Eine Seite zurück 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 Eine Seite vor Zur letzten Seite

Treffer:
21 bis 30
  • Gerrymandering: One Person, One Vote?

    Students will understand the reasons for and process of redistricting after a census, assess the motivations for and electoral consequences of gerrymandering, identify and analyze the techniques political cartoonists use to express opinions and encourage critical thinking about contemporary issues (USA: Brown University 2018)

    Details  
    { "HE": [] }

  • From concrete poetry to creative writing

    Ausgangspunkt des in dieser Unterrichtsreihe erstellten Hypertext-Projekts war die Behandlung des Gedichtes ” Revolution: The Vicious Circle” des amerikanischen Autors John Nist. Die Lernenden eines Grundkurses Englisch 12 stellten sich bei der Interpretation des Gedichts die Frage, welche Geschichte John Nist im Kopf gehabt haben mag, als er dieses Gedicht ...

    Details  
    { "HE": "DE:HE:756921" }

  • Election 2016: Understanding Primaries and Caucuses

    This New York Times lesson provides a primer on the presidential nomination process by combining resources from The New York Times with videos and information from around the web, so students won’t just understand how candidates get nominated, but will also be challenged to think deeply about how the system works (2016).

    Details  
    { "HE": "DE:HE:3108388" }

  • Follow the Money

    In this New York Times lesson, students learn about how “super PACs” are influencing the 2012 presidential campaign. They then use a technique called “structured academic controversy” to debate whether or not wealthy individuals and organizations should be allowed to engage in unlimited spending to influence elections (2012).

    Details  
    { "HE": "DE:HE:1446214" }

  • Understanding the Ancient Americas

    In this seminar, participants considered the alternative strategies of the New World that led to high civilizations, particularly in the Andes and Mesoamerica, with attention to foods, conflict, and water management. The two great civilizations encountered by the Spanish, the Aztecs and the Incas, were considered comparatively: were there New World Empires? (Yale-New Haven ...

    Details  
    { "HE": "DE:HE:786337" }

  • The Power of Propaganda in World War II

    In this interactive lesson, students use primary sources, including posters, documents, artifacts from The International Museum of World War II, and videos, to examine how and why propaganda was used by combatant nations with such powerful effect during World War II (USA: PBS 2019).

    Details  
    { "HE": [] }

  • The Past Online

    Ein Online-Lehrbuch zur Geschichte im bilingualen Zug Englisch an Gymnasien in Rheinland-Pfalz (Bildungsserver Rheinland-Pfalz 2011)

    Details  
    { "HE": "DE:HE:1250830" }

  • Analyzing Famous Speeches as Arguments

    Unterrichtsvorschläge zu berühmten Reden in der amerikanischen Geschichte (USA: ReadWriteThink 2020)

    Details  
    { "HE": [] }

  • Jacksonian Democracy - politische Modernisierung in den USA?

    Dieses Modul möchte den Begriff ʺJacksonian Democracyʺ in der amerikanischen Demokratiegeschichte verorten und zugleich Materialien anbieten, mit denen die Schülerinnen und Schüler die politische Modernisierung in den USA im 19. Jahrhundert analysieren und bewerten können (Landesbildungsserver Baden-W. 2021).

    Details  
    { "HE": [] }

  • The Age of Imperialism

    Aus: The Past Online (Bildungsserver Rheinland-Pfalz 2015)

    Details  
    { "HE": "DE:HE:2829424" }

Seite:
Zur ersten Seite Eine Seite zurück 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 Eine Seite vor Zur letzten Seite