Ergebnis der Suche

Ergebnis der Suche nach: ( ( (Freitext: NOT) und (Lernressourcentyp: UNTERRICHTSPLANUNG) ) und (Bildungsebene: "SEKUNDARSTUFE II") ) und (Bildungsebene: "SEKUNDARSTUFE I")

Es wurden 11 Einträge gefunden

Seite:
Zur ersten Seite Eine Seite zurück 1 2 Eine Seite vor Zur letzten Seite

Treffer:
1 bis 10
  • Demokratie und Corona

    Demokratie und Corona

    Details  
    { "HE": [] }

  • Flucht und Asyl

    Unterrichtsanregungen zu rechtlichen Rahmenbedingungen und Begriffsklärungen von Experten des Ludwig Boltzmann Instituts für Menschenrechte und von Asyl in Not (Österreich 2015-17).

    Details  
    { "HE": [] }

  • Wirtschaftsunterricht: Schlechte Noten für Schulbücher

    ”Über Wirtschaft Bescheid zu wissen ist wichtiger denn je. Das zeigte sich besonders in der Wirtschafts- und Finanzkrise. Doch in Schulbüchern werden ökonomische Themen oft sachlich falsch und einseitig behandelt.” (Lisa Becker, 10.4.2010)

    Details  
    { "HE": "DE:HE:1590164" }

  • Afghanistan by Choice

    Students analyze a short film illustrating differing opinions about whether or not the film's subjects should leave Afghanistan and debate whether the subjects should leave Afghanistan or stay (USA: Pulitzercenter / New York Times 2016-21)

    Details  
    { "HE": [] }

  • Evaluating Turkey: What Makes a Country “Free”?

    Students determine why Turkey was downgraded by Freedom House to “not free”, they evaluate what it means for a country to be “free”, and they assess what freedoms they have in their community (Pulitzer Center 2019).

    Details  
    { "HE": [] }

  • Introducing Green Chemistry: The Science of Solutions

    Green Chemistry ʺis a proactive approach to pollution prevention that teaches chemists how to develop products and materials in a manner that does not use hazardous substances, thus avoiding much waste, hazards, and associated costs.ʺ (USA: MIT 2017-20)

    Details  
    { "HE": [] }

  • Evaluating Sources in a ‘Post-Truth’ World

    Practical activities and questions to help students navigate a media landscape in which it is increasingly difficult to tell what’s real and what’s not (New York Times 2017-20).

    Details  
    { "HE": [] }

  • Economics, Water Use, and the Environment

    These lessons use economic reasoning to suggest a new way to think about our use of the resource water. In brief, the lessons assert: (1) that in economic terms, water is not fundamentally different from any other resource, good, or service; and (2) that many of the answers to our concerns about water conservation and water quality can be found in markets, the same institution ...

    Details  
    { "HE": [] }

  • Who Makes Your iPhone: A discussion about sweatshops

    What is the human cost of an iPad? The labor conditions at factories making Apple products have been in the public spotlight lately. While Apple is not unique in using low-wage Chinese labor to produce its electronic products, the popularity of the iPad and iPhone, along with publicity surrounding the death of Apple CEO Steve Jobs, have renewed debate about what labor ...

    Details  
    { "HE": "DE:HE:1708305" }

  • Globales Lernen: Fußball-Weltmeisterschaft in Südafrika

    In dieser Unterrichtseinheit zum Thema Menschenrechte und gesellschaftliches Engagement lenkt den Blick der Schülerinnen und Schüler von der Fußball-Weltmeisterschaft auch das Land Südafrika, seine Probleme und die Menschen, die dort Leben.

    Details  
    { "LO": "DE:LO:de.lehrer-online.un_1001043" }

Seite:
Zur ersten Seite Eine Seite zurück 1 2 Eine Seite vor Zur letzten Seite