Evaluating Sources in a ‘Post-Truth’ World - kostenloses Unterrichtsmaterial online bei Elixier

h t t p s : / / w w w . n y t i m e s . c o m / 2 0 1 7 / 0 1 / 1 9 / l e a r n i n g / l e s s o n - p l a n s / e v a l u a t i n g - s o u r c e s - i n - a - p o s t - t r u t h - w o r l d - i d e a s - f o r - t e a c h i n g - a n d - l e a r n i n g - a b o u t - f a k e - n e w s . h t m l ? e m _ p o s = s m a l l & e m c = e d i t _ l n _ 2 0 1 7 0 1 1 9 & n l = l e a r n i n g - n e t

Practical activities and questions to help students navigate a media landscape in which it is increasingly difficult to tell what’s real and what’s not (New York Times 2017-20).

Bildungsebene:

Sekundarstufe I Sekundarstufe II

Lernressourcentyp:

Unterrichtsplanung

freie Schlagwörter:

Evaluating; Sources; Truth; World; Ideas; Teaching; Learning; Fake; News

Sprache:

Englisch

Themenbereich:

Schule Sprachen und Literatur Englisch

Geeignet für:

Lehrer