Ergebnis der Suche

Ergebnis der Suche nach: ( ( (Freitext: E-LEARNING) und (Bildungsebene: "SEKUNDARSTUFE I") ) und (Bildungsebene: "SEKUNDARSTUFE II") ) und (Lernressourcentyp: UNTERRICHTSPLANUNG)

Es wurden 127 Einträge gefunden

Seite:
Zur ersten Seite Eine Seite zurück 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 Eine Seite vor Zur letzten Seite

Treffer:
1 bis 10
  • EU: Learning Corner

    Diese Unterrichtsmaterialien zur EU werden - abgestimmt auf mehrere Altersgruppen - von der Europäischen Kommission bereit gestellt (2011-17).

    Details  
    { "HE": [] }

  • Learning About Slavery With Primary Sources

    In this lesson, students will use primary sources from the Smithsonian’s National Museum of African American History and Culture to better understand the history of slavery in the United States (USA 2020).

    Details  
    { "HE": [] }

  • The Past Is Present

    This teaching suggests different methods teachers can use to facilitate connections between the past and the present (New York Times Learning 2018).

    Details  
    { "HE": [] }

  • The Final Vote for President

    In this New York Times lesson students explore America’s unique system of “indirect popular election”. Students learn why the authors of the United States Constitution set up such a system, and they consider arguments to abolish it (2016-19).

    Details  
    { "HE": [] }

  • Learning About U.S. Immigration

    Dossier der New York Times (2010-20)

    Details  
    { "HE": [] }

  • Governmental Checks and Balances and the Trump Administration

    In this lesson, students use current events to analyze how the constitutional system of checks and balances works, and they investigate executive orders to see how these particular presidential actions fit within that system (NY Times Learning 2017).

    Details  
    { "HE": [] }

  • Boys to Men

    This unit suggests ways to deconstruct definitions of masculinity as they manifest in our society and our lives. It ends with suggestions for several projects students might take on to expand and reimagine what “being a man” might mean in their own lives and in our society at large (USA: The Learning Network 2018).

    Details  
    { "HE": [] }

  • Evaluating Sources in a ‘Post-Truth’ World

    Practical activities and questions to help students navigate a media landscape in which it is increasingly difficult to tell what’s real and what’s not (New York Times 2017-20).

    Details  
    { "HE": [] }

  • Ovids "Ars amatoria" Hot Potatoes als Übersetzungshilfe

    In dieser Unterrichtseinheit wird das Programm "Hot Potatoes" als Übersetzungshilfe für Ovids "Ars amatoria" genutzt. Vielen ist "Hot Potatoes" zur Erstellung von interaktiven Lernmaterialien bekannt, beispielsweise zur Überprüfung von Vokabeln und grammatischen Formen. Mit diesem Unterrichtsprojekt ist ein weiterer Schritt der Programmnutzung ...

    Details  
    { "LO": "DE:LO:de.lehrer-online.un_1001455" }

  • Italian Renaissance Learning Resources

    Eight units that elucidate the textures, themes, and context of Italian Renaissance artists (National Gallery of Art, Washington 2016)

    Details  
    { "HE": "DE:HE:3055071" }

Seite:
Zur ersten Seite Eine Seite zurück 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 Eine Seite vor Zur letzten Seite