Ergebnis der Suche
Ergebnis der Suche nach: ( (Freitext: BLOG) und (Quelle: "Bildungsserver Hessen") ) und (Systematikpfad: "BILINGUALER UNTERRICHT")
Es wurden 14 Einträge gefunden
- Treffer:
- 1 bis 10
-
The Historic England Blog
The blog celebrates England's historic environment (UK: Historic England 2022).
Details { "HE": [] }
-
CRF Blog
This site features discussion and information for all social studies educators (USA: Constitutional Rights Foundation 2018).
Details { "HE": [] }
-
News Media: The CBS Evening Blog
Students consider ways the public interacts with the news media, and participate in a blog simulation using current news stories (NYT Lesson Plan 7-05)
Details { "HE": "DE:HE:267019" }
-
Reach Across Your Aisle. Creating a Class Op-Ed Blog
In this NY Times lesson students will research different political perspectives on a controversial political issue and then write their own opinion piece to be published on a class blog (2009).
Details { "HE": "DE:HE:295904" }
-
la rue Antoine Cardin
Blog de M Cadau, professeur d’Histoire Géographie au Collège Joliot Curie, St Hilaire des Loges, Vendée. Ce blog est essentiellement destiné aux élèves de 3ème, pour leur permettre d’utiliser au mieux les ressources Internet en Histoire Géographie et Education Civique...z.B. Lieder (Texte und Ton ) von Charles Trenet „Ça fait d’excellents français“, ...
Details { "HE": "DE:HE:260119" }
-
USA Today: Teachers’ Lounge
Unterrichtseinheiten der US-Tageszeitung sowie ein Blog, der auf Medienerziehung zielt und aktuelle politische Themen didaktisch aufbereitet (2012)
Details { "HE": "DE:HE:1489000" }
-
USA Erklärt
Dieser Blog von Scot W. Stevenson? will in leicht lesbarer Form Hintergrundwissen über die USA anbieten. Aufhänger ist dabei meist ein aktuelles Ereignis, an dem ein Grundprinzip erklärt werden kann (2011).
Details { "HE": "DE:HE:1185086" }
-
Economics Help
Essays, e-books, blog posts and latest developments on the UK and global economy (Author: Tejvan R. Pettinger, an Economics teacher. UK 2011-20)
Details { "HE": [] }
-
Constructing Arguments: ‘Room for Debate’
Ways to use a New York Times Opinion blog to help students to build logical arguments based on substantive claims (2012)
Details { "HE": "DE:HE:1369932" }
-
Classroom Connections: Reconstructing Reconstruction
This Unit, for Grades 11-12, is a historical analysis of how school textbooks tell the story of the Post-Civil War Era, focusing on the evolution of how U.S. History textbooks interpret the history of Reconstruction (New York Public Library 2015).
Details { "HE": "DE:HE:2952766" }