Ergebnis der Suche

Ergebnis der Suche nach: (Freitext: SLAVERY) und (Lernressourcentyp: UNTERRICHTSPLANUNG)

Es wurden 8 Einträge gefunden


Treffer:
1 bis 8
  • Learning About Slavery With Primary Sources

    In this lesson, students will use primary sources from the Smithsonian’s National Museum of African American History and Culture to better understand the history of slavery in the United States (USA 2020).

    Details  
    { "HE": [] }

  • Families in Bondage

    This lesson plan draws on letters written by African Americans in slavery and by free blacks to offer students a glimpse into slavery and its effects on African American family life (USA 2020).

    Details  
    { "HE": [] }

  • The Atlantic slave trade

    This TED-Ed lesson discusses the historical, economic and personal impact of the slave trade (2015).

    Details  
    { "HE": "DE:HE:2839815" }

  • DocsTeach: The U.S. Constitution

    The site helps students understand ideas like checks and balances, separation of powers, amendments, the Bill of Rights, slavery and the Constitution, through primary sources and online activities (USA: National Archives 2018).

    Details  
    { "HE": [] }

  • ‘Twelve Years a Slave,’ and ‘An Escape ...’

    This New York Times lesson pairs an excerpt from the original text by Solomon Northup with a recent Times article that discusses Mr. Northup’s narrative in the context of the antislavery literary genre (2014).

    Details  
    { "HE": "DE:HE:2804673" }

  • 'I Am Omar’: Exploring Identity and Representation

    In this lesson, students will read, analyze, and discuss “I Am Omar.” By analyzing this multimedia story, students will expand their understanding of the experiences of African Muslims who were enslaved in the United States, and explore the importance of identity and representation in history and storytelling.⁠ (USA: Pulitzer Center 2021)

    Details  
    { "HE": [] }

  • Huckleberry Finn: kompetenzorientierter Einstieg in die Lektüre

    In dieser Unterrichtseinheit wird ein kompetenzorientierter Einstieg zur Lektüre "Huckleberry Finn" dargestellt. Schwerpunktmäßig wird ein Umgang mit dem Text fokussiert, der die Lese-, Schreib- und Hörkompetenz schult.

    Details  
    { "LO": "DE:LO:de.lehrer-online.un_1006972" }

  • Huckleberry Finn: Buch-Film-Vergleich

    In dieser Unterrichtseinheit werden die Lektüre und der Film zu "Huckleberry Finn" thematisiert. Durch einen kompetenzorientierten Zugang zu beiden Medienformen werden die Inhalte erarbeitet und verglichen. Während vordergründig Hör- und Sehkompetenzen geschult werden, werden die Themen mittels Schreibkompetenz vertieft.

    Details  
    { "LO": "DE:LO:de.lehrer-online.un_1007474" }

Vorschläge für alternative Suchbegriffe:

[ Englisch [ Abraham [ Didaktische Grundlageninformation [ Fremdsprachenunterricht [ Didaktik [ Text [ Methodik [ Lernen [ Schüler [ Fachdidaktik [ Schulunterricht [ Mathematikunterricht [ Förderschule [ Deutsch [ Unterrichtsvorbereitung [ Unterrichtsverfahren