Ergebnis der Suche

Ergebnis der Suche nach: ( ( ( (Freitext: SCHULUNTERRICHT) und (Systematikpfad: POLITIK) ) und (Bildungsebene: "SEKUNDARSTUFE II") ) und (Schlagwörter: MIGRATION) ) und (Lernressourcentyp: UNTERRICHTSPLANUNG)

Es wurden 18 Einträge gefunden

Seite:
Zur ersten Seite Eine Seite zurück 1 2 Eine Seite vor Zur letzten Seite

Treffer:
1 bis 10
  • Educating about Immigration

    Information and lessons on current immigration issues (Constitutional Rights Foundation, USA 2016)

    Details  
    { "HE": [] }

  • Immigration

    Students learn how to evaluate economic and non-economic factors of immigration by assuming the roles of people who are affected by the migration of skilled and unskilled workers. They analyze the economic causes and effects of migration in relation to several important public policy issues, including the impact of immigration on wages in the United States and of emigration on ...

    Details  
    { "HE": [] }

  • Learning About U.S. Immigration

    Dossier der New York Times (2010-20)

    Details  
    { "HE": [] }

  • Immigration Debate

    Americans offer positive and negative perspectives regarding immigrants. There are points of view, for example, regarding immigrants' impact on the U.S. labor force and issues around terrorism and immigration. Gathering information on pro and con arguments can be helpful if making conclusions regarding immigrants' roles in the United States is to occur (PBS, USA ...

    Details  
    { "HE": [] }

  • What Is Migration?

    Students learn in this lesson to analyze the causes and consequences of migration (USA: World 101, 2023).

    Details  
    { "HE": [] }

  • U.S. Immigration Policy, Past and Present

    Students review a timeline of U.S. immigration policy and laws from European colonization to today, collaboratively synthesize their findings, and present them to the class (USA: Brown University 2018).

    Details  
    { "HE": [] }

  • "Schwebezustand?" - Türkische Migrantenkinder

    Die Schülerinnen und Schüler setzen sich mit dem Selbstverständnis türkischer Jugendlicher der zweiten und dritten Generation auseinander. Wie "verorten" diese sich heute: als Türken, als Deutsche - oder? Inwiefern verweist ihr Selbstverständnis auf Spuren in der Geschichte der Arbeitsmigration?

    Details  
    { "LO": "DE:LO:de.lehrer-online.un_1000994" }

  • Border Challenges: Responding to the Global Migration Crisis

    This lesson helps students explore the global migration crisis, first through maps and photographs, then with a class reading, discussion and research assignment (New York Times Learning Network 2015).

    Details  
    { "HE": "DE:HE:2917903" }

  • Immigration: Stories, Struggles and Debates

    Companion curriculum for Immigration: The Ultimate Teen Guide by Tatyana Kleyn. This curriculum unit is designed for high school students and offers lesson plans on various topics related to immigration issues, including current policy debates, the role of the media in shaping perceptions on immigration, and diverse immigrant experiences within the United States (USA ...

    Details  
    { "HE": [] }

  • Albert Einstein: Facetten einer Persönlichkeit

    In dieser Unterrichtseinheit setzen sich die Schülerinnen und Schüler mit der Person und Biographie des Ausnahmewissenschaftlers Albert Einstein auseinander, um wesentliche geschichtliche und politische Aspekte des 20. Jahrhunderts und zentrale Fragen zur ethisch-moralischen Verantwortung von von Wissenschaftlerinnen und Wissenschaftlern zu klären.

    Details  
    { "LO": "DE:LO:de.lehrer-online.un_1000816" }

Seite:
Zur ersten Seite Eine Seite zurück 1 2 Eine Seite vor Zur letzten Seite