Ergebnis der Suche

Ergebnis der Suche nach: ( (Freitext: EMPIRISCHE und FORSCHUNG) und (Bildungsebene: PRIMARSTUFE) ) und (Systematikpfad: SCHULFORSCHUNG)

Es wurden 3 Einträge gefunden


Treffer:
1 bis 3
  • How Long Do Teacher Effects Persist?

    Previous findings from experimental and non-experimental studies have demonstrated that teachers differ in their effectiveness. In addition, evidence from non-experimental studies has indicated that teacher effects can last up to five years. This study used high-quality data from a four-year randomized experiment in which teachers and students were randomly assigned to classes ...

    Details  
    { "DBS": "DE:DBS:38158" }

  • Evaluation im BLK-Modellprogramm Demokratie lernen und leben: Musterrückmeldungen und erste deskriptive Befunde aus der Eingangserhebung 2003

    Es wird gezeigt, in welcher Form die jeweiligen Ergebnisse der Eingangserhebung den befragten Schulen – bei ausreichender Beteiligung – rückgemeldet wurden. Zudem werden erste deskriptive Befunde aus der Befragung dokumentiert. Das Dokument gliedert sich in vier Teile: Im ersten Teil befindet sich ein Einführungsschreiben mit Kontextinformationen zur Befragung und einem ...

    Details  
    { "DBS": "DE:DBS:42992" }

  • How Large an Effect Can We Expect from School Reforms?

    Judging the success of school reform requires an interpretative context in which to judge whether effects obtained are large enough to be important or so small as to be a disappointment. The logic of school reform suggests two frameworks with which to judge the importance of effects. One is the size of the existing achievement gaps between important groups in society. The ...

    Details  
    { "DBS": "DE:DBS:35606" }

Vorschläge für alternative Suchbegriffe:

[ Hochschule [ Deutschland [ Schulentwicklung [ Sekundarstufe [ Schulleistung [ Bildungsforschung [ Schüler [ Übergang [ Vorschulstufe [ Sport [ Pädagogik [ Museumspädagogik [ Museum [ Mathematik [ Deutsch [ Unterrichtsforschung