Ergebnis der Suche (4)

Ergebnis der Suche nach: (Freitext: INFORMATION) und (Lernressourcentyp: UNTERRICHTSPLANUNG)

Es wurden 85 Einträge gefunden

Seite:
Zur ersten Seite Eine Seite zurück 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Eine Seite vor Zur letzten Seite

Treffer:
31 bis 40
  • Öffentlich-rechtlicher Rundfunk

    1984 endete das öffentlich-rechtliche Rundfunkmonopol. Seitdem geraten die Öffentlich-Rechtlichen immer wieder unterRechtfertigungsdruck, denn anders als die privat-kommerziellen Sender finanzieren sie sich durch Rundfunkgebühren. Dafür sollen sie eine vom Staat unabhängige ”Grundversorgung” mit Information, Bildung, Kultur und Unterhaltung gewährleisten. Tun ...

    Details  
    { "HE": "DE:HE:1230207" }

  • Informationen zur politischen Bildung: Türkei

    Die Türkei ist ein aufstrebendes Land, das in den letzten Jahrzehnten eine rasante wirtschaftliche Entwicklung vollzogen hat. Wie sich die innen- und außenpolitische Situation des EU-Beitrittskandidaten derzeit darstellt und sich die Gesellschaft unter der AKP-Regierung wandelt, soll in diesem Heft beleuchtet werden.

    Details  
    { "HE": "DE:HE:1401830" }

  • Interpreting & Verifying the News in an Era of Info Overload

    Student readings, discussion questions, and inquiry suggestions with focus on the need to critically interpret and verify what one sees, hears, and reads to avoid being swamped by information overload (USA, Teachable Moment 2011).

    Details  
    { "HE": [] }

  • Website Credibility Lesson Plan

    This lesson plan for Grades 4-8 will help guide students to identify and classify resources for credibility, explain why websites should be evaluated for credibility, evaluate example websites, and share their findings with classmates (USA: Center for Education and Research in Information Assurance and Security at Purdue University 2021). 

    Details  
    { "HE": [] }

  • The People Behind the Stories

    This project asks students to select a news article and research one of its subjects to learn about their individual story and global significance, then present that information to others (USA: Pulitzer Center 2019).

    Details  
    { "HE": [] }

  • Resisting Scientific Misinformation

    This classroom-tested curriculum consists of four standards-aligned, 45-minute lessons that aim to teach students how to evaluate advertising claims and misleading arguments, how to ask the right questions about dubious claims, and how researchers and scientific organizations use the scientific process to develop well-supported claims and synthesize scientific information (USA ...

    Details  
    { "HE": [] }

  • PL-Informationen - Die Abiturprüfung Geschichte (Heft 2/2013)

    Die Handreichung (überarbeitete Auflage der PL-Information 3/2010) bietet Hilfestellung bei der Beachtung und Umsetzung der verbindlichen Regelungen zur Abiturprüfung Geschichte sowie Empfehlungen und Vorschläge für eine korrekte und zweckmäßige Erfüllung der Vorschriften.

    Details  
    { "RP": "DE:SODIS:RP-07955630" }

  • Big Apple Tour

    New York is one of the most exciting places in the world, but whether you’re a local or a tourist, there’s so much to choose from that it’s often confusing and intimidating. Let the Web come to your rescue! It’s full of great information and ways to get just what you want.

    Details  
    { "HE": "DE:HE:111732" }

  • Human Capital For Money

    Students will: Identify the relationship between levels of education and wages or salary. Locate information about median income and education levels of a given occupation or career. Define human capital as the sum of a person’s productive knowledge, experience and training. Identify the skills, knowledge, and training (human capital) people will need for various jobs in the ...

    Details  
    { "HE": "DE:HE:784175" }

  • Election 2016: Understanding Primaries and Caucuses

    This New York Times lesson provides a primer on the presidential nomination process by combining resources from The New York Times with videos and information from around the web, so students won’t just understand how candidates get nominated, but will also be challenged to think deeply about how the system works (2016).

    Details  
    { "HE": "DE:HE:3108388" }

Seite:
Zur ersten Seite Eine Seite zurück 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Eine Seite vor Zur letzten Seite