Ergebnis der Suche (8)

Ergebnis der Suche nach: (Freitext: INFORMATION) und (Systematikpfad: POLITIK)

Es wurden 120 Einträge gefunden

Seite:
Zur ersten Seite Eine Seite zurück 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 Eine Seite vor Zur letzten Seite

Treffer:
71 bis 80
  • Géopolitis - La géopolitique dans tous ses états


    Details  
    { "Select.HE": "DE:Select.HE:1721657" }

  • Themenblätter im Unterricht (Nr. 109) - Flüchtlinge

    Die öffentliche Diskussion wird derzeit beherrscht von der wachsenden Zahl an Flüchtlingen in Deutschland – und nicht selten auch von Angst. Um Ängsten zu begegnen, braucht es vor allem eins: Information! Woher kommen Flüchtlinge, wohin fliehen sie, und warum? Und was hat das alles mit der Stadt Dublin zu tun?

    Details  
    { "LEARNLINE": "DE:SODIS:LEARNLINE-00011078" }

  • Human Capital For Money

    Students will: Identify the relationship between levels of education and wages or salary. Locate information about median income and education levels of a given occupation or career. Define human capital as the sum of a person’s productive knowledge, experience and training. Identify the skills, knowledge, and training (human capital) people will need for various jobs in the ...

    Details  
    { "HE": "DE:HE:784175" }

  • Teaching With: ‘The Price of Certainty’

    A short documentary explores the natural human need to find certainty during uncertain times, and how embracing that certainty can sometimes be a dangerous thing. It can lead us to make judgments regardless of facts. It can cause us to close our minds to new information (The New York Times Film Club 2017).

    Details  
    { "HE": [] }

  • What Is Media Literacy and How Do We Practice It?

    In this lesson, students will apply media literacy skills to global news stories, and then will take action to encourage the spread of reliable information and urgent under-reported stories (USA: Pulitzer Center 2020).

    Details  
    { "HE": [] }

  • What Is Home?

    Students will be able to: Analyze text and images in order to synthesize information and reflect on the question: What is home? Compare and contrast their ideas of home with the “home” portrayed in the media. Evaluate and revise their ideas and connections to this topic by discussing the details in the text and images (Pulitzer Center 2018).

    Details  
    { "HE": [] }

  • Comparative Economic Systems

    Students research the economic systems of a communist country and a third-world country and compare them to the US, guided by questions and using information from the CIA World Factbook website (EconEd 2007).

    Details  
    { "HE": "DE:HE:267049" }

  • Your Money’s Worth

    In this New York Times lesson, students examine Times infographics about income and wealth distribution in the United States and discuss what this information says about society (2012-20).

    Details  
    { "HE": "DE:HE:1316426" }

  • Leben in Polargebieten: Grönland - Sonnenfest im Eis

    Der kurze Beitrag hat die Feierlichkeiten der Grönländer zum Ende der Polarnacht zum Thema. Mit dieser Sequenz werden sowohl landeskundliche Information als auch kulturspezifische Besonderheiten Grönlands vermittelt. Besonders die Bedeutung von Polartag und Polarnacht auf den Lebensrhythmus der Grönländer wird vorgestellt.

    Details  
    { "LO": "DE:LO:de.lehrer-online.wm_000558" }

  • Immigration Debate

    Americans offer positive and negative perspectives regarding immigrants. There are points of view, for example, regarding immigrants' impact on the U.S. labor force and issues around terrorism and immigration. Gathering information on pro and con arguments can be helpful if making conclusions regarding immigrants' roles in the United States is to occur (PBS, USA ...

    Details  
    { "HE": [] }

Seite:
Zur ersten Seite Eine Seite zurück 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 Eine Seite vor Zur letzten Seite