Ergebnis der Suche (2)

Ergebnis der Suche nach: ( (Freitext: M-LEARNING) und (Bildungsebene: "SEKUNDARSTUFE II") ) und (Lernressourcentyp: UNTERRICHTSPLANUNG)

Es wurden 141 Einträge gefunden

Seite:
Zur ersten Seite Eine Seite zurück 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 Eine Seite vor Zur letzten Seite

Treffer:
11 bis 20
  • Is Democracy at Risk?

    In this New York Times lesson, students reflect on why democracies are worth protecting, what elements are essential to a healthy democracy and how it is that democracies sometimes fail (2018).

    Details  
    { "HE": [] }

  • Teaching With the Data of Economic Mobility

    Students will explore economic mobility using an interactive tool that allows users to create their own data visualizations (New York Times 2018).

    Details  
    { "HE": [] }

  • Deconstructing the Wall

    In this New York Times lesson plan, students analyze the function and symbolism of a border wall (2019).

    Details  
    { "HE": [] }

  • Forschungsstelle J.M.R. Lenz, Universität Mannheim

    Die folgenden Seiten sind dem Sturm-und-Drang-Dichter Jacob Michael Reinhold Lenz (1751-1792) gewidmet. Sie wurden mit Unterstützung der Deutschen Forschungsgemeinschaft von der „Forschungsstelle J. M. R. Lenz“ (Universität Mannheim) eingerichtet und werden fortlaufend ergänzt und überarbeitet.

    Details  
    { "HE": "DE:HE:1767288" }

  • Freedom of Speech?

    This New York Times lesson plan encourages students to examine their own assumptions about what freedom of speech really means, as well as to deepen their understanding of the current accepted interpretation of speech rights under the First Amendment. (2018)

    Details  
    { "HE": [] }

  • Should Free Speech Protections Include Self Expression That Discriminates?

    On Dec. 5, 2017 Supreme Court justices heard oral arguments on a case involving a Colorado baker who refused to make a wedding cake for a gay couple (New York Times: Student Opinion 2017).

    Details  
    { "HE": [] }

  • Managing conflict in Europe in times of Change: 1648–1945

    Students learn how and why conflict was managed in Europe 1648-1945 (Historiana 2023). 

    Details  
    { "HE": [] }

  • Learn Genetics

    Ein Programm aus den USA, das hilft die Implikationen der Gen-Forschung zu erforschen (USA: Genetic Science Learning Center der University of Utah 2010-19).

    Details  
    { "HE": "DE:HE:955754" }

  • News Media: The CBS Evening Blog

    Students consider ways the public interacts with the news media, and participate in a blog simulation using current news stories (NYT Lesson Plan 7-05)

    Details  
    { "HE": "DE:HE:267019" }

  • Six Ways to Learn About the Iraq War

    The New York Times lesson provides resources to help students understand the war’s causes and effects, along with its legacy and lessons (2023).

    Details  
    { "HE": [] }

Seite:
Zur ersten Seite Eine Seite zurück 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 Eine Seite vor Zur letzten Seite