Ergebnis der Suche (5)
Ergebnis der Suche nach: ( (Freitext: M-LEARNING) und (Bildungsebene: "SEKUNDARSTUFE II") ) und (Systematikpfad: "SPRACHEN UND LITERATUR")
Es wurden 229 Einträge gefunden
- Treffer:
- 41 bis 50
-
CBT/WBT im berufsbezogenen Englischunterricht
Fünf Sprachlernprogramme wurden im Rahmen des sächsischen Schulversuchs eLBe auf ihre Tauglichkeit für den berufsbezogenen Englischunterricht getestet.; Lernressourcentyp: Didaktisch-methodischer Hinweis; Mindestalter: 15; Höchstalter: 18
Details { "DBS": "DE:DBS:52704" }
-
Journalism, Justice, and the Universal Declaration of Human Rights
The unit focuses on the fragility of the Universal Declaration of Human Rights. It looks at the role of the media and highlights the importance of underreported news stories (USA: Pulitzer 2021).
Details { "HE": [] }
-
Rampage at the Capitol
Lesson plan ideas, activities and New York Times materials for exploring the causes and consequences of the January 6, 2021 assault on democracy in the United States (2021).
Details { "HE": [] }
-
Amanda Gorman and ‘The Hill We Climb’
In this New York Times lesson, students learn about the youngest inaugural poet in U.S. history and consider her work as part of a tradition of occasional poetry (2021).
Details { "HE": [] }
-
Growing Up in a Time of Fear
Students read about what it’s like to be a Muslim teenager growing up in America at this moment, then consider ideas for countering stereotypes and Islamophobia (New York Times Learning Network 2015).
Details { "HE": [] }
-
Exploring Race, Bias and Identity With Students
These 26 short New York Times documentaries range in time from 1 to 7 minutes and tackle issues of race, bias and identity (USA 2020).
Details { "HE": [] }
-
Blog: Fremdsprachen und Neue Medien
Tipps und Links für die Praxis mit dem Ziel, zeitnah zu informieren über Entwicklungen auf dem Gebiet des Einsatzes Neuer Medien im Fremdsprachenunterricht, unterrichtstaugliche Links für die Fremdprachen Englisch, Französisch und Spanisch.
Details { "DBS": "DE:DBS:36128" }
-
Everyday English Conversations
Alltagsdialoge als Text und Hördatei. Letztes Update: 2012. ʺDoes it happen to you that sometimes you feel frustrated because you find yourself unable to express yourself clearly and yet when you hear native speakers, you feel that it is so simple and easy? In this section, we will focus on learning idiomatic and everyday expressions to help us deal with daily ...
Details { "HE": "DE:HE:111794" }
-
Bridging the gap between teaching styles and learning styles: a cross-cultural perspective (Lixin Xiao)
Im Mittelpunkt dieser Untersuchung stehen die kulturellen Unterschiede in den Vorstellungen und Erwartungshaltungen von irischen Englisch-Lehrern und chinesischen Schülern. Es wird gezeigt, wie wichtig es ist, dass sich beide Seiten über die verschiedenen Lern- und Lehrkulturen bewusst sind. Das trägt nicht nur zum interkulturellen Verständnis bei, sondern sichert damit ...
Details { "DBS": "DE:DBS:38787" }
-
Entretien avec Louis Capart
LOUIS CAPART a eu la gentillesse de m´accorder un entretien avant son concert au souper des pêcheurs à Poulgoazec (Audierne) organisé par la Société Nationale des Sauveteurs en Mer (SNSM) fin juillet 2006 où il chantait devant plusieurs centaines de spectateurs. Ce nouveau dialogue-vidéo sera didactisé au fur et à mesure et fera partie du projet pédagogique ...
Details { "DBS": "DE:DBS:35360" }