Ergebnis der Suche (2)

Ergebnis der Suche nach: ( (Freitext: INFORMATION) und (Lernressourcentyp: UNTERRICHTSPLANUNG) ) und (Systematikpfad: POLITIK)

Es wurden 26 Einträge gefunden

Seite:
Zur ersten Seite Eine Seite zurück 1 2 3 Eine Seite vor Zur letzten Seite

Treffer:
11 bis 20
  • Comparative Economic Systems

    Students research the economic systems of a communist country and a third-world country and compare them to the US, guided by questions and using information from the CIA World Factbook website (EconEd 2008-20).

    Details  
    { "HE": [] }

  • Human Capital For Money

    Students will: Identify the relationship between levels of education and wages or salary. Locate information about median income and education levels of a given occupation or career. Define human capital as the sum of a person’s productive knowledge, experience and training. Identify the skills, knowledge, and training (human capital) people will need for various jobs in the ...

    Details  
    { "HE": "DE:HE:784175" }

  • What Is Media Literacy and How Do We Practice It?

    In this lesson, students will apply media literacy skills to global news stories, and then will take action to encourage the spread of reliable information and urgent under-reported stories (USA: Pulitzer Center 2020).

    Details  
    { "HE": [] }

  • What Is Home?

    Students will be able to: Analyze text and images in order to synthesize information and reflect on the question: What is home? Compare and contrast their ideas of home with the “home” portrayed in the media. Evaluate and revise their ideas and connections to this topic by discussing the details in the text and images (Pulitzer Center 2018).

    Details  
    { "HE": [] }

  • Comparative Economic Systems

    Students research the economic systems of a communist country and a third-world country and compare them to the US, guided by questions and using information from the CIA World Factbook website (EconEd 2007).

    Details  
    { "HE": "DE:HE:267049" }

  • Your Money’s Worth

    In this New York Times lesson, students examine Times infographics about income and wealth distribution in the United States and discuss what this information says about society (2012-20).

    Details  
    { "HE": "DE:HE:1316426" }

  • Immigration Debate

    Americans offer positive and negative perspectives regarding immigrants. There are points of view, for example, regarding immigrants' impact on the U.S. labor force and issues around terrorism and immigration. Gathering information on pro and con arguments can be helpful if making conclusions regarding immigrants' roles in the United States is to occur (PBS, USA ...

    Details  
    { "HE": [] }

  • "Stoppt Hass-Propaganda bei Facebook & Co."

    Hasspredigerinnen und Hassprediger verlagern ihre Aktivitäten zunehmend in die sozialen Netzwerke. Wie Jugendliche menschenverachtende Propaganda erkennen und mit welchen Mitteln sie sich selbst und andere davor schützen können, (unfreiwillig) Mittäterinnen oder Mittäter zu werden, vermittelt diese Unterrichtseinheit.

    Details  
    { "LO": "DE:LO:de.lehrer-online.un_1000976" }

  • Wie erkenne ich Fake News und Falschinformationen im Internet?

    Die Schülerinnen und Schüler erhalten mithilfe der Unterrichtsmaterialien praktische Tipps und erwerben Kompetenzen, um selbstständig und systematisch eine Einschätzung der Verlässlichkeit von (Online-)Informationen vorzunehmen. Diese Methoden dienen der Analyse und Bewertung von unterschiedlichen (Online-)Informationen und Quellen.

    Details  
    { "LO": "DE:LO:de.lehrer-online.un_1007811" }

  • Staat und Medien: Meinungsvielfalt bis Propaganda

    Die Schülerinnen und Schüler entwerfen in dieser Unterrichtseinheit eine Podcast-Collage, in der sie schlaglichtartig Beispiele zur Pressefreiheit, Zensur und Propaganda in einem historischen Längsschnitt von der Kaiserzeit bis zum Internetzeitalter hörbar machen.

    Details  
    { "LO": "DE:LO:de.lehrer-online.un_1000857" }

Seite:
Zur ersten Seite Eine Seite zurück 1 2 3 Eine Seite vor Zur letzten Seite