Ergebnis der Suche (17)
Ergebnis der Suche nach: ( ( (Freitext: SCHULUNTERRICHT) und (Systematikpfad: POLITIK) ) und (Lernressourcentyp: UNTERRICHTSPLANUNG) ) und (Quelle: "Bildungsserver Hessen")
Es wurden 406 Einträge gefunden
- Treffer:
- 161 bis 170
-
Rechte des Kindes
Vorwissen: Die Schüler lernen im dritten oder vierten Jahr Englisch, haben im ersten Jahr Sozialkundeunterricht. Eingeplante Zeit: Zwei 45minütige Stunden. Autoren: Ulrike Wedekind (Staatliche Realschule Speyer), Barbara Bettsworth (Ripley St. Thomas CE High School, Lancaster, England)
Details { "HE": [] }
-
Should Voting Be Mandatory?
In this New York Times lesson students discuss the question: Would legally requiring people to vote make for a healthier democracy? (2015)
Details { "HE": "DE:HE:2948714" }
-
The Life of the (Tea) Party
In this lesson, students explore the Tea Party movement, compare it to other social movements from U. S. history and consider their impact (2010-20).
Details { "HE": "DE:HE:789726" }
-
Compassion in Action
This New York Times concept suggests a framework for helping students develop an “action-orientation mind-set” or “the willingness to consider and apply practical solutions to deal with problems or situations while cultivating a critical consciousness.” (2019)
Details { "HE": [] }
-
Civic engagement and ways for students to get involved
The lesson helps to discuss civic engagement and the role citizens play in making their voices heard (USA: PBS 2018-20).
Details { "HE": [] }
-
Being an Advocate
Participants will learn about the concept of advocacy by identifying an issue that affects their community and brainstorming two changes that they want to see in the future concerning that problem (USA: Berkman Klein Center for Internet & Society der Universität Harvard 2021).
Details { "HE": [] }
-
The British Monarchy
The British Monarchy
Details { "HE": [] }
-
Terrorismus als Thema im Unterricht
ʺKann das auch in unserer Schule passieren? Warum tun Menschen so etwas?ʺ Solche Fragen werden Schüler nach terroristischen Anschlägen stellen. Je nach Alter der Schüler können Ursachen für solche Konflikte und Möglichkeiten der Vermeidung besprochen werden (Deutscher Bildungsserver 2015).
Details { "HE": "DE:HE:2787422" }
-
Krieg und Flucht im Unterricht: Wie gehen wir damit um?
Diese Unterrichtseinheit gibt Schülerinnen und Schülern Raum, ihre Bedürfnisse und Wünsche zum Umgang mit verstörenden Themen wie Krieg und Flucht zu äußern (ZEIT für die Schule 2022).
Details { "HE": [] }
-
The Rise and Fall of the Responsibility to Protect
After a series of conflicts in the 1990s UN members endorsed what became known as the responsibility to protect (R2P) doctrine, which states that countries have a fundamental sovereign responsibility to protect their citizens (USA: World101, 2022).
Details { "HE": [] }