Ergebnis der Suche (9)

Ergebnis der Suche nach: ( ( (Freitext: LITERATUR) und (Systematikpfad: LITERATUR) ) und (Bildungsebene: "SEKUNDARSTUFE I") ) und (Systematikpfad: POLITIK)

Es wurden 1017 Einträge gefunden

Seite:
Zur ersten Seite Eine Seite zurück 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 Eine Seite vor Zur letzten Seite

Treffer:
81 bis 90
  • Proyecto Comenius Climate-Net

    El proyecto investiga las consecuensias del cambio climático sobre la fauna y la flora en los alrededores de los Institutos. Por eso los alumnos exploran la dispersión de animales y plantas termófilos y determinan el momento de la floración de los árboles y de los arbustos.

    Details  
    { "HE": "DE:HE:1063180" }

  • Arrêt sur images - décryptage de l’actualité

    Zwölf Jahre lang analysierte das Team um den auf Medien spezialisierten Journalisten Daniel Schneidermann (bis 2003 bei ”Le Monde”, nun jeden Freitag bei ”Libération”) Fernsehbilder mit einem besonders kritischen Blick, bis die Sendung 2007 von France 5 abgesetzt wurde. Seitdem konzentrieren sich die ”Standbild-Journalisten” auf ihre ...

    Details  
    { "HE": "DE:HE:2786664" }

  • Rechte des Kindes

    Vorwissen: Die Schüler lernen im dritten oder vierten Jahr Englisch, haben im ersten Jahr Sozialkundeunterricht. Eingeplante Zeit: Zwei 45minütige Stunden. Autoren: Ulrike Wedekind (Staatliche Realschule Speyer), Barbara Bettsworth (Ripley St. Thomas CE High School, Lancaster, England)

    Details  
    { "HE": "DE:HE:2829067" }

  • Bullying Reality Quiz

    Students take a quiz about school violence and create their own quiz on bullying.Students learn about school violence by taking an interactive quiz. Students create their own quiz by brainstorming questions about bullying. Students research online and print resources to find the answers to the questions they brainstormed.

    Details  
    { "HE": "DE:HE:357577" }

  • Futures without Violence

    Using literature to engage teens in meaningful discussions and reflection about abuse may be a less familiar approach to some teachers. The following information may be helpful to you and your students as you prepare to discuss these sensitive yet important topics.

    Details  
    { "HE": "DE:HE:1255692" }

  • Race - The Power of an Illusion

    Through facts, expert opinions, and Flash activities, the PBS-site shows that most of our assumptions about race are wrong, yet the consequences of racism are very real (2003-20).

    Details  
    { "HE": "DE:HE:783318" }

  • International Trade Creates More and Better Jobs

    This lesson explores the relationship between productivity and international trade. Specifically, this lessons shows why there should be fewer trade restrictions rather than more (Council for Economic Education?, USA 2010-11).

    Details  
    { "HE": "DE:HE:783783" }

  • International Trade Creates More and Better Jobs

    This lesson explores the relationship between productivity and international trade. Specifically, this lesson shows why there should be fewer trade restrictions rather than more. (EconEd 2006)

    Details  
    { "HE": "DE:HE:32360" }

  • Syria Today: What It Means to Be Syrian

    Students think about the idea of ʺhomeʺ and what it means to be a refugee, learn about the refugee crisis in Syria, and hear the voices of Syrian refugees (Teachable Moments USA 2013-20).

    Details  
    { "HE": "DE:HE:1708288" }

  • Terrorism Today

    In this New York Times lesson, students consider the presence of Al Qaeda in various countries. Working in groups, they investigate key people, places and institutions related to Al Qaeda and counterterrorism efforts, and create a maps or diagrams (2010).

    Details  
    { "HE": "DE:HE:895148" }

Seite:
Zur ersten Seite Eine Seite zurück 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 Eine Seite vor Zur letzten Seite