Ergebnis der Suche (2)
Ergebnis der Suche nach: ( ( (Systematikpfad: ENGLISCH) und (Systematikpfad: LITERATUR) ) und (Schlagwörter: WORLD) ) und (Systematikpfad: POLITIK)
Es wurden 37 Einträge gefunden
- Treffer:
- 11 bis 20
-
When China Rules the World
Unterrichtsvorschläge zum 2009 erschienenen Buch des britischen Journalisten und Wissenschaftlers Martin Jacques (Landesbildungsserver Baden-W. 2015).
Details { "HE": [] }
-
World Health Organization
Die Weltgesundheitsorganisation ist die Koordinationsbehörde der Vereinten Nationen für das internationale öffentliche Gesundheitswesen (2020).
Details { "HE": [] }
-
Our World in Data
This resource provides a series of maps and graphs related to human well-being, including education, violence and rights, income distribution, and health (Max Roser, University of Oxford 2016-20).
Details { "HE": [] }
-
World Values Survey
The World Values Survey explores changing values and their impact on social and political life (2022).
Details { "HE": [] }
-
WTO – World Trade Organization
Die Bundeszentrale stellt hier Grundlageninformationen bereit (2018).
Details { "HE": [] }
-
World Trade Organization (WTO)
The WTO is the only global international organization dealing with the rules of trade between nations (2018).
Details { "HE": [] }
-
World Water: Water Conflict
Readers will find a chronology of water conflicts dating as far back as 3000 BCE (USA 2019).
Details { "HE": [] }
-
World Inequality Database: Germany
Der ʺWeltreport über Ungleichheitʺ einer Forschergruppe um Thomas Piketty attestiert Deutschland so viel Ungleichverteilung wie zuletzt 1913 (2020).
Details { "HE": [] }
-
World Wealth & Income Database
The Database provides access to data on the historical evolution of the world distribution of income and wealth, both within countries and between countries (2018-19).
Details { "HE": [] }
-
World Trade Organization Activity
In diesem Rollenspiel simulieren die Schüler am Beispiel den Entscheidungsprozess in der WTO. Leitfrage: ʺDo you agree with the WTO that GM foods should be traded according to the same rules as traditional food?ʺ (Rethinkung Schools 2006-20)
Details { "HE": [] }