Ergebnis der Suche (12)

Ergebnis der Suche nach: ( ( ( (Systematikpfad: ENGLISCH) und (Systematikpfad: LITERATUR) ) und (Systematikpfad: "BILINGUALER UNTERRICHT") ) und (Lernressourcentyp: UNTERRICHTSPLANUNG) ) und (Systematikpfad: POLITIK)

Es wurden 323 Einträge gefunden

Seite:
Zur ersten Seite Eine Seite zurück 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 Eine Seite vor Zur letzten Seite

Treffer:
111 bis 120
  • Why People Move: How Data Predicts the Great Climate Migration

    In this lesson, students will read and analyze reporting investigating the relationship between global warming and future migration and research other issues that intersect with climate change (USA: Pulitzercenter 2020).  

    Details  
    { "HE": [] }

  • Still Separate, Still Unequal

    This teaching resource uses New York Times articles and Op-Eds to investigate the issue (2019).

    Details  
    { "HE": [] }

  • Building a Better Argument: Critical Thinking

    In these lessons, students will learn to create good arguments by getting a handle on the basic structure. The lesson will provide useful tips for picking out premises and conclusions and for analyzing the effectiveness of arguments (Annenberg Classroom, USA 2011).

    Details  
    { "HE": [] }

  • Orientierungsrahmen PolECule

    Ziel des Frankfurter Projektes PolECule ist es, ausgehend von den hessischen Kerncurricula für die Sekundarstufe I einen Orientierungsrahmen zur Ausgestaltung eines bilingualen Schulcurriculums im Fach Politik und Wirtschaft zu entwerfen. (Stand: 5. Juni 2018, pdf-download).

    Details  
    { "HE": [] }

  • Politik und Wirtschaft bilingual unterrichten

    Neben dem curricularen Orientierungsrahmen des Frankfurter Projekts Politics, Economics & Culture bietet der Band auch methodische Anregungen sowie deren beispielhafte Anwendung in Form eines Planspiels (Wochenschau-Verlag Juni 2019).

    Details  
    { "HE": [] }

  • Should the Voting Age Be Lowered to 16?

    Students examine the question: Is the minimum legal voting age of 18 years old fair and appropriate, in your opinion, or should it be lowered? (New York Times 2018)

    Details  
    { "HE": [] }

  • What Is Media Literacy and How Do We Practice It?

    In this lesson, students will apply media literacy skills to global news stories, and then will take action to encourage the spread of reliable information and urgent under-reported stories (USA: Pulitzer Center 2020).

    Details  
    { "HE": [] }

  • PBS: Daily News Story

    The Daily News Story takes the best of the PBS NewsHour news program and pairs it with discussion questions, lesson plans and stories developed specifically for students (USA 2017).

    Details  
    { "HE": [] }

  • Free Speech or “Safe” Speech?

    Unterrichtsvorschläge zum Recht und zu den Grenzen der Meinungsfreiheit, hier im Hinblick auf US-Colleges (Bill of Rights Institute, USA 2017)

    Details  
    { "HE": [] }

  • How Important Is Freedom of the Press?

    Are there any topics or opinions that should be censored in the press? Or should journalists have absolute freedom of speech? (New York Times 2018)

    Details  
    { "HE": [] }

Seite:
Zur ersten Seite Eine Seite zurück 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 Eine Seite vor Zur letzten Seite