Ergebnis der Suche (3)

Ergebnis der Suche nach: (Freitext: SCIENTIFIC)

Es wurden 37 Einträge gefunden

Seite:
Zur ersten Seite Eine Seite zurück 1 2 3 4 Eine Seite vor Zur letzten Seite

Treffer:
21 bis 30
  • Education about the Holocaust and genocide prevention: A policy guide

    Strategien für die Erziehung zu Holocaust und Genozidprävention.

    Details  
    { "DBS": "DE:DBS:55321" }

  • Wissenschaftsverständnis (Scientific Literacy) am Beispiel der Corona-Pandemie

    In dieser Unterrichtseinheit zum Thema Wissenschaftsverständnis (Scientific Literacy) wird die Rolle der Wissenschaft am Beispiel der Corona-Pandemie erarbeitet. Die Schülerinnen und Schüler lernen dabei, wie die Wissenschaft in Bezug auf das neuartige Virus reagierte und welche Rolle die Politik und die Medien dabei spielten.

    Details  
    { "LO": "DE:LO:de.lehrer-online.un_1007890" }

  • phyphox physical phone experiments

    Die App Phyphox ermöglicht es, die Sensoren eines Smartphones für physikalische Experimente einzusetzen.

    Details  
    { "DBS": "DE:DBS:62139" }

  • The secret life of the brain

    Das geheime Leben des Gehirns Die fünfteilige Serie, die im Laufe des Winters 2002 zum ersten Mal auf PBS (Public Broadcasting Service) ausgestrahlt wurde, informiert den Zuschauer über neue Informationen im Bereich der Neurowissenschaften, stellt die führenden Forscher in diesem Bereich vor und verwendet dynamische visuelle Abbildungen und menschliche Geschichten, um dem ...

    Details  
    { "Select.HE": "DE:Select.HE:354483", "HE": "DE:HE:354483" }

  • SAILS - Strategies for Assessment of Inquiry Learning in Science

    The SAILS project has demonstrated how inquiry approaches can be used for teaching a range of scientific topics, and has helped science teachers become confident and competent in the assessment of their students learning through inquiry. More than 2500 science teachers in 12 countries have participated in SAILS teacher education programmes. These teachers have strengthened ...

    Details  
    { "DBS": "DE:DBS:57409" }

  • The American Museum of Natural History

    ʺOur mission is to promote understanding of the natural world and our place in it. The museum’s collections tell the history of the planet and are a record of human interaction with the environment and one another. As we all work to shape a sustainable world, this record becomes the starting point. It is our guidebook to how the future can look and work. Because of the ...

    Details  
    { "HE": "DE:HE:345410" }

  • Empirical Research in Vocational Education and Training (ERVET)

    The journal Empirical Research in Vocational Education and Training will follow developments throughout the world in vocational training institutions and companies. The journal welcomes comparative studies that allow to empirically compare the effectiveness, efficiency and equity in different VET systems at the school-, company and systemic level. The journal has the goal to ...

    Details  
    { "DBS": "DE:DBS:45895" }

  • National Association for Research in Science Teaching - NARST

    The National Association for Research in Science Teaching (NARST) is a worldwide organization of professionals committed to the improvement of science teaching and learning through research. Since its inception in 1928, NARST has promoted research in science education and the communication of knowledge generated by the research. The ultimate goal of NARST is to help all ...

    Details  
    { "DBS": "DE:DBS:57634" }

  • Education for Sustainable Development Source Book (UNESCO)

    Kurzinformationen für Lehrerinnen und Lehrer in Primar- und Sekundarstufen sowie für Entscheidungsträger, die dazu anhalten, das Thema “Nachhaltigkeit in den Unterricht zu integrieren, mit Beispielen.

    Details  
    { "DBS": "DE:DBS:48963" }

  • Teaching speaking, listening and writing

    Writing, speaking and listening are communication skills that are important in all subject areas in the curriculum. Hence, literacy should have a central position in the curriculum. Even so, differences between students’ levels of literacy mean that some students fail to acquire the verbal foundations for learning. For this reason, increasing numbers of students fall short of ...

    Details  
    { "DBS": "DE:DBS:42511" }

Seite:
Zur ersten Seite Eine Seite zurück 1 2 3 4 Eine Seite vor Zur letzten Seite