Ergebnis der Suche (8)

Ergebnis der Suche nach: ( (Systematikpfad: GESCHICHTE) und (Systematikpfad: "BILINGUALER UNTERRICHT") ) und (Bildungsebene: "SEKUNDARSTUFE I")

Es wurden 581 Einträge gefunden

Seite:
Zur ersten Seite Eine Seite zurück 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 Eine Seite vor Zur letzten Seite

Treffer:
71 bis 80
  • Analyzing Propaganda through Historical Sources

    Lesson Plans connected to The United States Holocaust Memorial Museum in Washington, D.C. and its exhibition about the role of propaganda in World War II (2010).

    Details  
    { "HE": "DE:HE:886057" }

  • Learning from History - The Nazi Era

    Fördergesellschaft Kulturelle Bildung e.V. (2008-2010)

    Details  
    { "HE": "DE:HE:786204" }

  • The Nizkor Project

    ʺNizkorʺ is a Hebrew word; it means ʺwe will remember.ʺ In addition to providing an extensive archive of documents regarding the Holocaust, including the transcripts of the 1st Nuremberg Tribunal, the Nizkor Project also seeks to expose the activities of Holocaust deniers themselves (2009-20).

    Details  
    { "HE": "DE:HE:786198" }

  • Nazi-Germany im bilingualen Geschichtsunterricht

    Die Schüler sollen mithilfe von Lernmaterialien aus dem Internet einen ersten Einblick in das Thema ”Nazi Germany” erhalten (U. Hartwig, lehrer-online 2001/2009)

    Details  
    { "HE": "DE:HE:783031" }

  • Nevada Test Site Oral History Project

    Based at the University of Nevada, Las Vegas, the Nevada Test Site Oral History Project is ʺa comprehensive program dedicated to documenting, preserving and disseminating the remembered past of persons affiliated with and affected by the Nevada Test Site during the era of Cold War nuclear testing.ʺ (2009-20)

    Details  
    { "HE": "DE:HE:524787" }

  • The Industrial Revolution

    Students explore the development of the textile industry in Great Britain. They link the rapid growth in both the textile industry and in coal mining in Great Britain to the development of social ills and the political push to alleviate some of the atrocious conditions under which people worked (History Teaching Institute, Columbus, Ohio 2014).

    Details  
    { "HE": "DE:HE:1708672" }

  • From 19th-Century Factories to 21st-Century Sweatshops

    This lesson follows the idea: Teaching about current-day sweatshops to make the topic of work conditions during the Industrial Revolution more relevant for students (New York Times 2011-21).

    Details  
    { "HE": "DE:HE:1157290" }

  • Kinderarbeit in England

    Welches Ausmaß und welche Folgen die Kinderarbeit einst hatte und auch noch heute in manchen Ländern haben kann, erfahren die Schülerinnen und Schüler in dieser Unterrichtssequenz für Englisch oder den bilingualen Geschichtsunterricht (S. Schuch, lehrer-online 2005)

    Details  
    { "HE": "DE:HE:783061" }

  • Die Industrielle Revolution. Großbritannien 1750 -1850

    Die zweisprachige DVD veranschaulicht die technischen und sozialen Folgen der Industrialisierung in Großbritannien und eignet sich gut für den Einsatz im Unterricht ab Klasse 8 (Rezension bei lehrer-online 2005/2009)

    Details  
    { "HE": "DE:HE:783045" }

  • Victorian Children at Work

    Developed alongside teachers, this resource embeds Literacy and Key Skills development into History, using original Victorian documents with a focus on Manchester, Salford and the North West (Working Class Movement Library 2009)

    Details  
    { "HE": "DE:HE:586551" }

Seite:
Zur ersten Seite Eine Seite zurück 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 Eine Seite vor Zur letzten Seite