Ergebnis der Suche (35)

Ergebnis der Suche nach: ( (Freitext: SCHULUNTERRICHT) und (Systematikpfad: POLITIK) ) und (Lernressourcentyp: UNTERRICHTSPLANUNG)

Es wurden 825 Einträge gefunden

Seite:
Zur ersten Seite Eine Seite zurück 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 Eine Seite vor Zur letzten Seite

Treffer:
341 bis 350
  • Krieg und Flucht im Unterricht: Wie gehen wir damit um?

    Diese Unterrichtseinheit gibt Schülerinnen und Schülern Raum, ihre Bedürfnisse und Wünsche zum Umgang mit verstörenden Themen wie Krieg und Flucht zu äußern (ZEIT für die Schule 2022).

    Details  
    { "HE": [] }

  • The Rise and Fall of the Responsibility to Protect

    After a series of conflicts in the 1990s UN members endorsed what became known as the responsibility to protect (R2P) doctrine, which states that countries have a fundamental sovereign responsibility to protect their citizens (USA: World101, 2022). 

    Details  
    { "HE": [] }

  • What Is Migration?

    Students learn in this lesson to analyze the causes and consequences of migration (USA: World 101, 2023).

    Details  
    { "HE": [] }

  • Rechte des Kindes

    Vorwissen: Die Schüler lernen im dritten oder vierten Jahr Englisch, haben im ersten Jahr Sozialkundeunterricht. Eingeplante Zeit: Zwei 45minütige Stunden. Autoren: Ulrike Wedekind (Staatliche Realschule Speyer), Barbara Bettsworth (Ripley St. Thomas CE High School, Lancaster, England)

    Details  
    { "HE": "DE:HE:2829067" }

  • Bullying Reality Quiz

    Students take a quiz about school violence and create their own quiz on bullying.Students learn about school violence by taking an interactive quiz. Students create their own quiz by brainstorming questions about bullying. Students research online and print resources to find the answers to the questions they brainstormed.

    Details  
    { "HE": "DE:HE:357577" }

  • Economic Inequality in America

    In this New York Times lesson students will learn about the problems of poverty and economic inequality in America and then will research possible solutions as they propose a new war on poverty for 2014 (2014).

    Details  
    { "HE": "DE:HE:1711500" }

  • 50 years after The Other America: POVERTY IN THE U.S.

    In this lesson, readings focus on the debate about who should count as poor in this country and proposals for combating poverty (Teachable Moment USA 2012-20).

    Details  
    { "HE": "DE:HE:1708304" }

  • 50 years after The Other America: POVERTY IN THE U.S.

    Two student readings, with discussion questions, consider the state of poverty in the U.S. (Teachable Moment USA 2012-20).

    Details  
    { "HE": "DE:HE:1708303" }

  • For Richer or for Poorer

    Im Rahmen dieses Unterrichtsentwurfs sollen die Schüler den Einfluss erkennen, den die Sozialisation eines Individuums auf dessen Leben ausübt und inwiefern intime Beziehungen zwischen Menschen aus unterschiedlichen Sozialschichten und ihren Familienmitgliedern dadurch beeinflusst werden (New York Times 2005-2018).

    Details  
    { "HE": "DE:HE:972578" }

  • The Role of Persuasion in Global Politics

    This unit focuses on developing countries, the establishment and mission of the United Nations, and the UN's current role and responsibility to developing nations around the globe as elaborated in the Millennium Development Goals of 2000 (Yale National Initiative 2011-22)

    Details  
    { "HE": "DE:HE:1185435" }

Seite:
Zur ersten Seite Eine Seite zurück 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 Eine Seite vor Zur letzten Seite