Ergebnis der Suche (16)

Ergebnis der Suche nach: ( ( (Freitext: SCHULUNTERRICHT) und (Systematikpfad: POLITIK) ) und (Lernressourcentyp: UNTERRICHTSPLANUNG) ) und (Quelle: "Bildungsserver Hessen")

Es wurden 388 Einträge gefunden

Seite:
Zur ersten Seite Eine Seite zurück 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 Eine Seite vor Zur letzten Seite

Treffer:
151 bis 160
  • Being an Advocate

    Participants will learn about the concept of advocacy by identifying an issue that affects their community and brainstorming two changes that they want to see in the future concerning that problem (USA: Berkman Klein Center for Internet & Society der Universität Harvard 2021).

    Details  
    { "HE": [] }

  • The British Monarchy

    The British Monarchy

    Details  
    { "HE": [] }

  • Terrorismus als Thema im Unterricht

    ʺKann das auch in unserer Schule passieren? Warum tun Menschen so etwas?ʺ Solche Fragen werden Schüler nach terroristischen Anschlägen stellen. Je nach Alter der Schüler können Ursachen für solche Konflikte und Möglichkeiten der Vermeidung besprochen werden (Deutscher Bildungsserver 2015).

    Details  
    { "HE": "DE:HE:2787422" }

  • Krieg und Flucht im Unterricht: Wie gehen wir damit um?

    Diese Unterrichtseinheit gibt Schülerinnen und Schülern Raum, ihre Bedürfnisse und Wünsche zum Umgang mit verstörenden Themen wie Krieg und Flucht zu äußern (ZEIT für die Schule 2022).

    Details  
    { "HE": [] }

  • The Rise and Fall of the Responsibility to Protect

    After a series of conflicts in the 1990s UN members endorsed what became known as the responsibility to protect (R2P) doctrine, which states that countries have a fundamental sovereign responsibility to protect their citizens (USA: World101, 2022). 

    Details  
    { "HE": [] }

  • What Is Migration?

    Students learn in this lesson to analyze the causes and consequences of migration (USA: World 101, 2023).

    Details  
    { "HE": [] }

  • Rechte des Kindes

    Vorwissen: Die Schüler lernen im dritten oder vierten Jahr Englisch, haben im ersten Jahr Sozialkundeunterricht. Eingeplante Zeit: Zwei 45minütige Stunden. Autoren: Ulrike Wedekind (Staatliche Realschule Speyer), Barbara Bettsworth (Ripley St. Thomas CE High School, Lancaster, England)

    Details  
    { "HE": "DE:HE:2829067" }

  • Bullying Reality Quiz

    Students take a quiz about school violence and create their own quiz on bullying.Students learn about school violence by taking an interactive quiz. Students create their own quiz by brainstorming questions about bullying. Students research online and print resources to find the answers to the questions they brainstormed.

    Details  
    { "HE": "DE:HE:357577" }

  • Economic Inequality in America

    In this New York Times lesson students will learn about the problems of poverty and economic inequality in America and then will research possible solutions as they propose a new war on poverty for 2014 (2014).

    Details  
    { "HE": "DE:HE:1711500" }

  • 50 years after The Other America: POVERTY IN THE U.S.

    In this lesson, readings focus on the debate about who should count as poor in this country and proposals for combating poverty (Teachable Moment USA 2012-20).

    Details  
    { "HE": "DE:HE:1708304" }

Seite:
Zur ersten Seite Eine Seite zurück 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 Eine Seite vor Zur letzten Seite