Ergebnis der Suche (3)

Ergebnis der Suche nach: (Freitext: REVOLUTION) und (Systematikpfad: "SPRACHEN UND LITERATUR")

Es wurden 70 Einträge gefunden

Seite:
Zur ersten Seite Eine Seite zurück 1 2 3 4 5 6 7 Eine Seite vor Zur letzten Seite

Treffer:
21 bis 30
  • Poets & Industrial Revolution

    By the early 19th century a return-to-nature movement was sweeping England. The Romantic poets wanted to tap into nature's wild forces (NPR USA 2005-2014).

    Details  
    { "HE": "DE:HE:288771" }

  • French Revolution

    Das bilinguale Modul geht chronologisch vor und deckt den Zeitraum des Ancien Régime bis zum Wiener Kongress ab (Jan Kulok, Landesbildungsserver Baden-Württemberg 2016-17).

    Details  
    { "HE": [] }

  • The Irish Revolution

    Collection of resources about the series of conflicts between 1916 and 1923 centering on issues of Irish independence (University College Cork and the Irish Examiner 2017-21)

    Details  
    { "HE": [] }

  • The Industrial Revolution

    Students explore the development of the textile industry in Great Britain. They link the rapid growth in both the textile industry and in coal mining in Great Britain to the development of social ills and the political push to alleviate some of the atrocious conditions under which people worked (History Teaching Institute, Columbus, Ohio 2014).

    Details  
    { "HE": "DE:HE:1708672" }

  • La Révolution Française

    La Révolution Française

    Details  
    { "HE": "DE:HE:2786644" }

  • Freiheit, Gleichheit, Brüderlichkeit


    Details  
    { "HE": "DE:HE:2766266" }

  • Wortschatzübung

    ... zur Industriellen Revolution (Quia Web 2006-21)  

    Details  
    { "HE": "DE:HE:288829" }

  • Didaktische Erläuterungen

    Didaktische Erläuterungen zum Modul „ La Révolution française - ein bilingual-mehrsprachiges Unterrichtsmodul“. 

    Details  
    { "HE": [] }

  • La Révolution Française

    La Révolution Française Quelle: ?

    Details  
    { "HE": [] }

  • How Revolting It Is!

    Comparing the French and the American Revolutions in January 1793 - lesson by Jim Hill, California State University San Bernardino. Students are asked to create a propaganda piece to convince the people of the new American nation to support the French in their revolution against the monarchy.

    Details  
    { "HE": "DE:HE:288033" }

Seite:
Zur ersten Seite Eine Seite zurück 1 2 3 4 5 6 7 Eine Seite vor Zur letzten Seite