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21 bis 30
  • Umkugel einer Pyramide berechnen | V.09.05

    Eine Umkugel einer Pyramide ist eine Kugel, die durch alle Eckpunkte der Pyramide geht. Man stellt zuerst die Gerade auf, die von der Pyramidenspitze zum Mittelpunkt der Grundfläche geht. Diese Gerade schreibt man in Punktform um. Da der Kugelmittelpunkt (aus Symmetriegründen) auf dieser Gerade liegen muss, hat man bereits den Mittelpunkt (wir nennen ihn „M“) in ...

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  • Umkugel einer Pyramide berechnen, Beispiel 1 | V.09.05

    Eine Umkugel einer Pyramide ist eine Kugel, die durch alle Eckpunkte der Pyramide geht. Man stellt zuerst die Gerade auf, die von der Pyramidenspitze zum Mittelpunkt der Grundfläche geht. Diese Gerade schreibt man in Punktform um. Da der Kugelmittelpunkt (aus Symmetriegründen) auf dieser Gerade liegen muss, hat man bereits den Mittelpunkt (wir nennen ihn „M“) in ...

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  • Inkugel einer Pyramide berechnen | V.09.06

    Eine Inkugel einer Pyramide ist eine Kugel, die alle Seitenflächen der Pyramide (von innen) berührt. Man stellt zuerst die Gerade auf, die von der Pyramidenspitze zum Mittelpunkt der Grundfläche geht. Diese Gerade schreibt man in Punktform um. Da der Kugelmittelpunkt (aus Symmetriegründen) auf dieser Gerade liegen muss, hat man bereits den Mittelpunkt (wir nennen ihn ...

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  • Umkugel einer Pyramide berechnen, Beispiel 2 | V.09.05

    Eine Umkugel einer Pyramide ist eine Kugel, die durch alle Eckpunkte der Pyramide geht. Man stellt zuerst die Gerade auf, die von der Pyramidenspitze zum Mittelpunkt der Grundfläche geht. Diese Gerade schreibt man in Punktform um. Da der Kugelmittelpunkt (aus Symmetriegründen) auf dieser Gerade liegen muss, hat man bereits den Mittelpunkt (wir nennen ihn „M“) in ...

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  • The Past Is Present

    This teaching suggests different methods teachers can use to facilitate connections between the past and the present (New York Times Learning 2018).

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  • The Final Vote for President

    In this New York Times lesson students explore America’s unique system of “indirect popular election”. Students learn why the authors of the United States Constitution set up such a system, and they consider arguments to abolish it (2016-19).

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  • Learning About U.S. Immigration

    Dossier der New York Times (2010-20)

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  • Governmental Checks and Balances and the Trump Administration

    In this lesson, students use current events to analyze how the constitutional system of checks and balances works, and they investigate executive orders to see how these particular presidential actions fit within that system (NY Times Learning 2017).

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  • Boys to Men

    This unit suggests ways to deconstruct definitions of masculinity as they manifest in our society and our lives. It ends with suggestions for several projects students might take on to expand and reimagine what “being a man” might mean in their own lives and in our society at large (USA: The Learning Network 2018).

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  • Evaluating Sources in a ‘Post-Truth’ World

    Practical activities and questions to help students navigate a media landscape in which it is increasingly difficult to tell what’s real and what’s not (New York Times 2017-20).

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