Ergebnis der Suche (3)

Ergebnis der Suche nach: ( ( ( (Freitext: LITERATUR) und (Systematikpfad: LITERATUR) ) und (Bildungsebene: "SEKUNDARSTUFE I") ) und (Lernressourcentyp: UNTERRICHTSPLANUNG) ) und (Systematikpfad: POLITIK)

Es wurden 345 Einträge gefunden

Seite:
Zur ersten Seite Eine Seite zurück 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 Eine Seite vor Zur letzten Seite

Treffer:
21 bis 30
  • Unilateralism Versus Multilateralism

    These two approaches to foreign policy exist on a spectrum and most countries go back and forth depending on the situation (USA: World101, 2023).

    Details  
    { "HE": [] }

  • Orientierungsrahmen PolECule

    Ziel des Frankfurter Projektes PolECule ist es, ausgehend von den hessischen Kerncurricula für die Sekundarstufe I einen Orientierungsrahmen zur Ausgestaltung eines bilingualen Schulcurriculums im Fach Politik und Wirtschaft zu entwerfen. (Stand: 5. Juni 2018, pdf-download).

    Details  
    { "HE": [] }

  • Free Speech or “Safe” Speech?

    Unterrichtsvorschläge zum Recht und zu den Grenzen der Meinungsfreiheit, hier im Hinblick auf US-Colleges (Bill of Rights Institute, USA 2017)

    Details  
    { "HE": [] }

  • Algorithms & You

    This mini-lesson will take an introductory look at how social media platforms use algorithms and how that use selectively curates the content you see (USA: iCivics 2018).

    Details  
    { "HE": [] }

  • Juvenile Delinquency: Cause and Effect

    Lessons in this unit will emphasize basic knowledge of juvenile crime, causes, offenses, treatment, and risk factors (USA 2000-20).

    Details  
    { "HE": [] }

  • Rechte des Kindes

    Vorwissen: Die Schüler lernen im dritten oder vierten Jahr Englisch, haben im ersten Jahr Sozialkundeunterricht. Eingeplante Zeit: Zwei 45minütige Stunden. Autoren: Ulrike Wedekind (Staatliche Realschule Speyer), Barbara Bettsworth (Ripley St. Thomas CE High School, Lancaster, England)

    Details  
    { "HE": [] }

  • Rechte des Kindes

    Vorwissen: Die Schüler lernen im dritten oder vierten Jahr Englisch, haben im ersten Jahr Sozialkundeunterricht. Eingeplante Zeit: Zwei 45minütige Stunden. Autoren: Ulrike Wedekind (Staatliche Realschule Speyer), Barbara Bettsworth (Ripley St. Thomas CE High School, Lancaster, England)

    Details  
    { "HE": "DE:HE:2829067" }

  • Bullying Reality Quiz

    Students take a quiz about school violence and create their own quiz on bullying.Students learn about school violence by taking an interactive quiz. Students create their own quiz by brainstorming questions about bullying. Students research online and print resources to find the answers to the questions they brainstormed.

    Details  
    { "HE": "DE:HE:357577" }

  • International Trade Creates More and Better Jobs

    This lesson explores the relationship between productivity and international trade. Specifically, this lessons shows why there should be fewer trade restrictions rather than more (Council for Economic Education?, USA 2010-11).

    Details  
    { "HE": "DE:HE:783783" }

  • International Trade Creates More and Better Jobs

    This lesson explores the relationship between productivity and international trade. Specifically, this lesson shows why there should be fewer trade restrictions rather than more. (EconEd 2006)

    Details  
    { "HE": "DE:HE:32360" }

Seite:
Zur ersten Seite Eine Seite zurück 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 Eine Seite vor Zur letzten Seite