Ergebnis der Suche (5)

Ergebnis der Suche nach: ( ( (Freitext: GEOGRAPHIE/ERDKUNDE) und (Lernressourcentyp: UNTERRICHTSPLANUNG) ) und (Systematikpfad: "SPRACHEN UND LITERATUR") ) und (Systematikpfad: "BILINGUALER UNTERRICHT")

Es wurden 68 Einträge gefunden

Seite:
Zur ersten Seite Eine Seite zurück 1 2 3 4 5 6 7 Eine Seite vor Zur letzten Seite

Treffer:
41 bis 50
  • Creating and Comparing Population Growth Projections

    In this lesson, students create population profiles of countries and use simple mathematical tools to create population projections that can be compared and analyzed (New York Times Lesson 2011-20).

    Details  
    { "HE": "DE:HE:1163461" }

  • Picture This! Building Photo-Based Writing Skills

    In this New York Times lesson, students use photographs to practice writing, vocabulary and skimming skills to develop literacy (USA 2010-20).

    Details  
    { "HE": "DE:HE:1071142" }

  • Economics of Disasters

    This set of lessons looks at a variety of natural disasters - from the Black Death of the Middle Ages to Hurricane Katrina in our too-recent memory, to fears of avian flu pandemics that haunt the future - through the lens of economic analysis (Foundation for Teaching Economics, USA 2009)

    Details  
    { "HE": "DE:HE:785583" }

  • Population Europe

    The Population Europe network offers a broad range of educational materials, videos and software, which can be used in school classrooms, universities and other educational facilities to explain major demographic trends (2022).

    Details  
    { "HE": [] }

  • Ça bouge ! - les régions de France et du Canada

    TV5MONDE informiert über ausgewählte frankophone Regionen: Kurze Filme, Fotos, Texte und Links, die zu weiteren Recherchen anregen. Für Lehrer gibt es pädagogisches Begleitmaterial (fiches) für verschiedene Sprachniveaus (A2 - B2 des Gemeinsamen Europäischen Referenzrahmens). Gut geeignet für einen kurzen Einstieg in die Behandlung einer Region!

    Details  
    { "HE": "DE:HE:1342156" }

  • CALM AFTER THE STORM: Examining Changes in Sri Lankan Society in the Wake of the Tsunami

    In this lesson, students will create posters providing information about Sri Lanka’s history and society both before and after the tsunami. They then write response papers considering the future of this small country devastated by the natural disaster (NEW YORK TIMES LESSON PLAN, 5.1.2005).

    Details  
    { "HE": "DE:HE:25857" }

  • Waves of Destruction: Tsunamis (Tsunami Attack animation)

    Though it's true that tsunamis are ocean waves, calling them by the same name as the ordinary wind-driven variety is a bit like referring to firecrackers and atomic warheads both as ”explosives.” Triggered by volcanic eruptions, landslides, earthquakes, and even impacts by asteroids or comets, a tsunami represents a vast volume of seawater in motion -- the source of ...

    Details  
    { "HE": "DE:HE:25856" }

  • PL-Informationen - Moving on: bilingualer Unterricht, erweiterter Englischunterricht Klasse 6 (Heft 5/2015)

    Die PL-Information 5/2015 "Moving on. Bilingualer Unterricht. Erweiterter Englischunterricht Klasse 6" ist eine unterrichtspraktische Sammlung von Materialien, mit denen der Erweiterte Englischunterricht (EEU) in der Klasse 6 gestaltet werden kann. Die Unterrichtseinheiten bahnen zielgerichtet den in der Klasse 7 beginnenden bilingualen Sachfachunterricht an. Es ...

    Details  
    { "RP": "DE:SODIS:RP-07955588" }

  • Erdkunde auf Englisch - Jahrgangsstufe 7 (Gymnasium)

    Schüler der 7. Klasse setzen sich am Beispiel der Kulturräume Schwarzafrika, Orient, Russland mit der natürlichen Ausstattung von Räumen und der Lebensweise der dort lebenden Menschen auseinander. Sie setzen sich außerdem mit Eingriffen des Menschen in Ökosysteme und den damit verbundenen Gefährdungen der Umwelt auseinander und erwerben vertiefte Kenntnisse aus den ...

    Details  
    { "HE": "DE:HE:1160416" }

  • Climate Change and the Pacific Islands

    Students examine the impacts of climate change in the Pacific Islands and the ways local communities are responding to the challenges (PBS/USA 2014-20).

    Details  
    { "HE": "DE:HE:1716690" }

Seite:
Zur ersten Seite Eine Seite zurück 1 2 3 4 5 6 7 Eine Seite vor Zur letzten Seite